قدم های سبز بهار

ای خدا ....

ای دگرگون کننده احوال کائنات ؛ و ای هستی بخش بی زوال ! با یاد روشن تو ، بهاری دیگر در صفحه زمان ، متولد می شود تا مهد تولد ، سالی تازه باشد.

سلام برتو که تازگی را دوست داری و بهاررا بهانه تجلی سلایقت در ذات عالم قرارداده ای

تقویم را ورق می زنم ، ثانیه ها درشتابند و دقایق بی قرار و بی تاب و ساعات درهیجان ماجرایی خوش . صدای قدم های سبز بهار درگوش جانم می وزد و من خمارآلوده ی آن لحظه ای هستم که " مقلب القلوب والابصارعشق " ، شراب طهورایی صبح را ، در جام دلها می ریزد تا جان آدمیان شیفته ی نفخت" فیه من روحی  " آن ذوالجلال والاکرام گردند .

بهار را می نگرم و تازه بودن همواره ی  لطف خدا را به یاد می آورم .

بهار را می نگرم و با الهام ازتحولات ظاهر زندگی ، به تحولی درونی می اندیشم .

بهار ، بازتاب راز حیات در عرصه هستی است و عید ، لبخند شادی بر دل ها نشستن .

سلام بر تو ای خدا که بهار را آفریده ای تا بی زوالی خود را به اثبات رسانده باشی.

بهار ، با سبدهای شکوفه و کاسه های لبخندآمده است تا روح خمودمان را در دشت های معرفت و آگاهی جاری کند تا درآیه ی بلند احسن الحال گسترده شویم .

سال  1387 با تمام غم ها و شادی هایش  ؛  با تمام لحظه های سپید و سیاهش  ؛  با تمام دقایق خاکستریش  ؛   درگذراست  تا سال دیگری ورق خورد ودراین عبور آخرین برگ های تقویم   ؛ سالی نو درحال آغاز است که با نام و یاد خوب تو بهترین یگانه عالم  ؛ می توان گفت :

سال دو رکعت اوج اوج بزرگی و مهربانیت

              سال یک تسبیح سجاده ی ایمان و عشق

                           سال محول الحول و الاحوالت

                                         سال مدبر الیل و النهار عشقت

                                                          سال ساعات خوب ثانیه هایت

سالی که بهشتی ترین لحظه آواز مقلب القلوب والاحوالت  ؛ که تبلوری از:

روشنایی آبی صبح  ؛  فاتح تمام واژه های ناب  ؛ مالک جهانی که بی مثل ومانند است .

واینک سالی تازه می رسد ؛ چون رودی در پی دریا شدن  ، مثل ذره ایی در رسیدن به تکامل دلپذیر  و من عاشقانه تر از همیشه و بی تاب تر از تمام روزها وشب های سپری شده آواز سر می دهم که :

خدایا تو بهترینی برای دل من  ، آه ، که اگر نبودی به پایان می رسیدم میان این همه نامردمی ،واگرنبودی من نیزنبودم ، که بدون تو چقدر خود را خالی وبی شوق حس می کردم .

واینک مهربان خدایم در قدم های آغازین وآهسته بهارین ، وبا بهترین ترانه های قلبم ، نغمه وار می سرایم که :

تا بی نهایت تمام مثنوی های خوب ، تا اوج تمام شکوفه دادن ها ، تا فراز قله های بشکوه غزل ، تا فراسوی تمام بودن ها و خواستن ها و داشتن ها ، دوستت دارم  و می پرستمت ای مهربانترین یگانه هستی .

به راستی که من جانشین خداوندم درزمین و با قدرتی که خود همواره از آن غافلم ، می توانم بهارممتد را درلحظه لحظه زندگی ام جریان دهم و بذرتازگی را تا ابدیت در خویش بپرورانم .

معبودا ! دل ها ، آفتاب گردان تو شده اند و چشم ها به سوی تو، به دور روی تو طواف می کنند ، هم گام با بهار.  دل هایمان ، خجسته این همه مبارک باد و گام هایمان ، مصمم وامیدوار ، می روند تا پیک مهربانی و صمیمیت باشند ، تا خانه های دوستی ، با نفس های تبریک ومهر ، پیوند بخورد و دستان عشق ، زنگار بشوید ازهرچه بی تپشی و سکون .

شهر، لبخند می زند چهره مهربان بهار را وعابران که دل تکانده اند ازگرد و غبار ناراستی ، دست دردست نسیم ، رهسپار جشن طبیعت می شوند.

ای تغییر دهنده حالت ها . مرا به بهترین حالات متحول کن . در رستاخیز شاخه های خشکیده ، اگر قلبم تاکنون ثمری نداده است ، دور ازخورشید تو بوده . حالا که سرگردان می چرخم و پناهی نمی یابم ، فصل سرد درونی مرا به فروردین یاد خود پیوند بزن تا ببینی لحظه تحویل دلم را که چه سان از چشم هایم ، سکه های دعا می ریزم و انگشتانم ، سبزترین سبزه ها خواهد شد برای یافتنت . و ماهی سرخی در اندیشه ام رو به روی آیینه تو به رقص درخواهد آمد . ای بزرگ وای مهربان خدایم.

ای خوبان ، بیائید دریابیم هدیه دوباره زندگی حیات را ، که دوباره آغازشده است ؛ آغازی گرم و نشاط انگیزپس از پایان سرد زمستانی ، بی کینه های زمستانی و با حرف های جدید ، به  دور از گذشته های تکراری و خندیدن در کنارهم با تجربه یک زندگی دوباره طبیعت/

نظرات 4 + ارسال نظر
علی یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 01:02 ب.ظ http://www.mandirtom.blogfa.com

سلامممممممممم
از دیر آمدن بهار خسته شدم
ای کاش امشب باران می بارید
در رویاها یا در افقی خیال انگیز
زیرا چشمانم
دیگر توان باریدن ندارند
و شاخه های بی برگ پائیزی
از دیر آمدن بهار خسته شده اند.......

شاد و تندرست و پیروز باشی دوست عزیزم

مهربان یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 03:28 ب.ظ http://taranehayezendegi.blogfa.com

سلام
خیییییییییییییییییلی قشنگ بود بخصوص((ای تغییر دهنده حالت ها . مرا به بهترین حالات متحول کن . در رستاخیز شاخه های خشکیده ، اگر قلبم تاکنون ثمری نداده است ، دور ازخورشید تو بوده . حالا که سرگردان می چرخم و پناهی نمی یابم ، فصل سرد درونی مرا به فروردین یاد خود پیوند بزن تا ببینی لحظه تحویل دلم را که چه سان از چشم هایم ، سکه های دعا می ریزم و انگشتانم ، سبزترین سبزه ها خواهد شد برای یافتنت . و ماهی سرخی در اندیشه ام رو به روی آیینه تو به رقص درخواهد آمد . ای بزرگ وای مهربان خدایم. ))

هنگامه عید است، چه خوب است خانه تکانی ها همراه زدودن ناپا کیها و کینه ها از دل ،این منظر خداوند، باشد. چه خوب است نو شدنها نه در تن پوش و پای افزار که در احوال درون باشد.کاش بتوانیم به کودکانمان همراه عیدی ،اندیشه های نوشدن هدیه کنیم. مهربانا یاری نما مهربانی را به آنها بیاموزیم، بیاموزیم که شادی و نیکی، مهربانی و وفا آفریده توست و غم و بدی، نامهربانی و بی وفایی حاصل اعمال ما!

ای مهربانترین! ما را توانایی ده تا عشق تو را دریابیم که اگر ممکن شود دیگر در قید این ارزش گذاریهای سطحی نخواهیم بود چراکه ارزشی عمیق در درون ما ریشه خواهد کرد که همه چیز با آن ارزش می یابد.

ای خدای عیسی! مگر نه رمز عروج، سبکبالی و سبکباریست، عطایمان کن.

ای بانی مهربانیهای پنهان! به ما ظرفیت مهربانی بی اجر و مزد عنایت کن.
در پناه امن معبود مهربان باشید

تارا سه‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 09:02 ق.ظ

من تازه و خیلی اتفاقی با وبلاگتون آشنا شدم
همه مطالب وبلاگتون زیبا آرام بخش و سرشار از عشقه
هر روز بی صبرانه منتظر مطالب جدید هستم

ناب ترین, زیباترین و شادترین احساسات دنیا رو در سال جدید براتون آرزو میکنم


سلام به شما گرامی
ممنون ازاین همه لطفتون ودیدگاهتون وازاینکه باشما خوب دراینجا آشناشدم خوشحالم /
بهاری که می آید نمی ماند - ثانیه ها می گذرن همچون ابرهای درگذر/ پس ای خوب امیددارم که جاری شوی بانوشدن بهاروهمیشه گام درجاده های موفقیت وپویایی بگذاری و لحظاتت سرشارازخوشی ولبخندسبزبهارباشد - همیشه درپناه خداوندیکتاباشی /

عمو چهارشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 09:00 ق.ظ http://www.pardiseshgh.blogsky.com

دنیا را برایتان شاد شاد و شادی را برایتان دنیا دنیا آرزومندم...هر روزتان نوروز و نوروزتان پیروز

(ارادتمند همیشگی شما - عمو)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد