گفتگوباخدا

 

گفتم : خسته ام.

گفتی : لاتقنطوا من رﺣﻤﺔالله  " هرگزازرحمت خدا ناامید مباشید " (سوره زمر/ 53) "

 

گفتم : هیشکی نمی دونه تو دلم چی می گذره.

گفتی : ان الله یحول بین المرء وقلبه  " بدانید که خدا درمیان آدمی وقلبش حایل است (وازهمه اسراردرونی آگاه است ) ". (سوره انفال / 24)

 

گفتم : غیرازتوکسی رو ندارم .

گفتی : نحن اقرب الیه من حیل الورید " ازرگ گردن نزدیکترم " ( سوره ق /16)

 

گفتم : ولی انگاراصلا منوفراموش کردی.

گفتی : فاذکرونی اذکرکم " مرا یاد کنید تا شما را یادکنم " (بقره /152)

                                 

گفتم : تاکی باید صبرکرد؟

گفتی : و ما یدریک لعل الساعه تکون قریبا  " وتوچه می دانی ؟ شاید آن ساعت بسیارموقعش نزدیک باشد " (احزاب /63)

 

گفتم : تو بزرگی ونزدیکیت برای من کوچیک خیلی دوره ! تا اون موقع چیکارکنم ؟

گفتی : واتبع ما یوحی الیک واصبرحتی یحکم الله  " راه صبر پیش گیر تا وقتی که خدا حکم کند " (یونس/109)

 

گفتم : خیلی خونسردی ! توخدایی و صبور ! من بنده ات هستم و ظرف صبرم کوچیک.... یه اشاره کنی تمومه !

گفتی : عسی ان تحبوا شیئا وهو شرلکم  " چه بسیارشودکه چیزی را دوست دارید ودرواقع شرشما درآن است وخداوند به مصالح شما نمی داند " (بقره /216)

 

گفتم : انا عبدک الضعف الذلیل..... اصلا چطوردلت مییاد؟

گفتی : ان الله بالناس لرئوف رحیم   " که خدا به مردم ،مشفق ومهربان است " (بقره / 143)

 

گفتم: دلم گرفته

گفتی : بفضل الله وبرحمته فبذلک فلیفرحوا " باید منحصرا" به فضل ورحمت خدا شادمان شوید " (یونس/58)

 

گفتم : اصلا بی خیال ! توکلت علی الله  

گفتی : ان الله یحب المتوکلین " خدا آنان را که براواعتماد کنند دوست دارد ویاوری کند " (عمران/159)

 

گفتم : خیلی چاکریم !

ولی این بار، انگار گفتی : حواست رو خوب جمع کن ! یادت باشد که :

ومن الناس من بعید الله علی حرف فان اصابه خیر اطمان به وان اصابته فتنه انقلب علی وجهه خسرالدنیا والاخره    " بعضی از مردم ، خدا را به زبان و ظاهرمی پرستندنه به حقیقت ، وازاین رو هرگاه به خیرونعمتی رسد، اطمینان خاطرپیدا کند و اگربه شر و فقر آفتی رسد. ازدین خدا رو برگرداند . چنین کس دردنیا وآخرت زیانکاراست ". (حج/11)

نظرات 5 + ارسال نظر
عباس شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 03:54 ب.ظ http://www.mandirtom.blogfa.com

سلام مهربون
بابا ایول داری به خدا.چه متن زیبا و پندآموزی.امیدوارم همه ما درزندگیمون بتونیم با بهره گرفتن از کتب آسمانی به سرمنزل مقصود برسیم.
معلم شهید دکتر علی شریعتی چه زیبا می فرماید :
خدایا
به من زیستنی عطا کن،
که در لحظه ی مرگ بر بی‌ثمری لحظه ای که
برای زیستن گذشته، حسرت نخورم، و مردنی عطا کن، که
بر بیهودگی‌اش سوگوار نباشم.
یاحق

امیر سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:19 ق.ظ

گفتم : هیشکی نمی دونه تو دلم چی می گذره.
گفتی : ان الله یحول بین المرء وقلبه "
سلام رفیق!
امیدوارم که حالت خوب باشه
متن قشنگی بود با اجازه ت برای یکی دو تا از همکارام فرستادم
اوضا بر وفق مراد که هست؟
راستی فونت ها چه خوب شده:)
مراقب خودت باش!
الله حافظ!

نغمه یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 06:04 ب.ظ http://www.naghmeh.h.mihanblog.com

سلام مهربونی
اینبار دیگه واقعا گل کاشتی

عجب مطلبی کلی حال کردم کلی هم حالم خوب شد
دستت درد نکنه


گرچه ما به پای شما نمی رسیم اما سری به کلبه های ما بزن مطلب تازه

امیر جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 09:24 ب.ظ

سلام. عالی بود

س یکشنبه 23 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 03:18 ب.ظ

سلام عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد