کتاب زندگی

زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست /

هرکسی نغمه ی خودخواند وازصحنه رود/

صحنه پیوسته به جاست /

ای خوش آن نغمه که مردم بسپارند به یاد/

 

زندگی چیست ؟

زندگی تصویری نیست که به روی صفحه نفش شده باشد ، وبه یک نظر سراپای آن را بخوانیم . بلکه کتابیست بزرگ ، با صفحات فراوان وفصول متفاوت که خواندن وفهمیدن آن بی اندازه سخت ودشواراست .

آیا دردنیا کسی هست که این کتاب را ازاول تا به آخر بادقت وتوجه کامل خوانده ومندرجات آن را چنانچه باید فهمیده باشد؟

می گویم دنیا ، ولی حقیقت اینست که ما ، دردنیاهای مختلف بسر می بریم وهرکس برای خود دنیایی دیگرخلق میکند.

مردم همه ، شب وروزدرجستجوی خوشبختی به هرطرف می دوند ، ولی کمترکسی است که بدآن رسیده باشد، غالب افراد خوشبختی را درلذتهای فریبنده که چون حبابهای بی دوام برسطح زندگانی جلوه میکند، می جویند ، معلومست که هیچوقت به آن نمی رسند. کسی که باگریه تخم می افشاند، باخنده حاصل خودرادرو میکند. عجبا که ، ما درمیان مسرات بسرمی بریم ومعذالک یک دقیقه خوش نیستیم .

پس لازم است خودمانرا بشناسیم ، زندگی راهم بشناسیم  . چرا که کوتاهی وناپایداری زندگی و عمرانسانی دراین سرای فانی ، چون شبنمی است که سحرگاهان دردامان کوهسار، برروی علفها می نشیند. هم اینکه روز برآمد ، نابود می شود. یا چون حبابی است که برروی جویباری صاف می لرزد ومی رقصد وکمی پس ازآن راه فنا را پیش می گیرد. پس مانیز، چون شبنم ناچیز وچون حباب ناپایداردراین مسیرقدم میگذاریم  وبازگشت ازاین سراشیب لغزنده، محال است .

زندگی چیزی جزء خواب وخیال  یا بخاری که درفضا نابودمی شود و یا  آبی که برزمین می ریزد ، نیست .

زندگی سراپا غم واندوه است ،  هرچند سخت است ولی سرشارازتجربه وسازندگیست ودرآینده ثمره ی خودرا هویدامیسازد.درجام دنیا یک قطره شیرین وجود ندارد . اگرهم باشد ،دوام کوتاهی دارد.

زندگی بسان روح بچه ایی میماند ، روحی که مانند صفحه ای سفید وپاک است که هرچه بخواهیم میتوانیم برآن بنویسیم ولی پس ازنوشتن ،محوآن دشواراست . سرمشقی که بواسطه رفتاروکردارخود، درمقابل آنها میگذاریم ، بیشترازاندرزها ونصایحی که می دهیم اهمیت دارد ودرروحیات نفوذمیکند . پس ما نه فقط مرهون پدران ومادران وآموزگاران ودنیای بزرگ اجتماعی خودهستیم. بلکه قسمتی ازروحیات واخلاق ما مربوط به اعصارگذشته است وازمنابع دوردست تاریخ سرچشمه می گیرد .

درآخر،باید اعتراف کنم که منبع مشکلات ما ازدنیایی است که درسینه داریم نه دنیایی که ما را احاطه کرده است .  بدون تردیددنیای ما فوق العاده زیبا  و دلپسند است . معذالک دراین دنیا بدون رنج ومحنت  به هیچ چیز نمیتوان رسید. اگرگاهی همه راهها برایمان مسدودمی شود وموانع حیاتی به ما اجازه ی حرکت نمی دهد راه صبروتسلیم بازاست . عاقل کسی است که درمواقع سخت زندگی دراین راه قدم بزند. وازروی رضا وتسلیم لبخند بزند . تاشاید بتوان این لبخندراباعقل واحساس تثبیت بیشتری داد.

 

 

نظرات 24 + ارسال نظر
سرباز اهریمن یکشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 03:24 ب.ظ http://khandevagerye.blogsky.com

منم دردت وقتی نشی ...
منم رنجت وقتی ترسی ...
منم خودت ...

تلخ اما راست !!!

سلام
ممنون ازحضورت ودیگه اینکه نوشته هات بااینکه خیلی عالیه ولی زمینه وبلاگتون شاید حکایت ازاوضاع روحی ات بده که خیلی تیره انتخاب کردی
ولی بااینحال آرزودارم که برخلاف تصویرتیره ایی که انتخاب کردی همیشه لذت وخوشی دنیاروحس کنی.

صونا یکشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 05:32 ب.ظ http://www.hoveyat.blogsky.com

سلام ماروای عزیز و مهربان؛
بله درست نوشتی،زندگی سراسر مبارزه است و به قول دو بیت شعری که در اول نوشتی،خوشبخت کسی است که چیزی از خودش برای دیگران به جا بگذاره،
و در واقع اوست که به معنای واقعی زندگی کرده و زندگانی بخشیده،
زندگانی بخشیدن،فقط به خدا ختم نمی گردد،
بلکه خلق کردن هر چیزی،در واقع زندگانی بخشیدن به آن!
چه هنری باشد،چه علمی و چه فلسفی و عرفانی!
به امید روزی که زنده باشیم و زندگی کنیم و زندگانی بخش دگران باشیم.
"معبودت نگهدارت"

سلام به بهترین دوست
ممنون ازنظرت واقعا چقدرقشنگ هرچیزی رو وصف میکنی - وازخوندن نظرت واقعا لذت میبرم ویک تسکین ویامیشه گفت یک آرامش خاصی رو دردرون کلماتت حس میکنم - من که ازخدامیخوام همیشه درزندگی موفق باشی.

رضا نقی زاده یکشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 05:59 ب.ظ http://www.rezanaghizadeh.mg-blog.com

عزیزم منظورم این بود از طریق من فقط عضو شوید چون سایت رایگان هست
هیچ هزینه ایی را شما نمی پردازید مانند ساختن ایمیل شما از طریق من عضو سایت گرین هورس می شوید چون عضویت آن خیلی راحت است نیاز به اطلاعات انگلیسی ندارد برای آگاهی بیشتر به این پست برو
http://rezanaghizadeh.mg-blog.com/post/?id=9200
و بخاطر بازیدکننده ههای زیاد وبلاگتان خواناخواه 10زیر مجموعه شما چه زود چه دیر پر می شود و فرصت برای شما محیا می شود ویا حداقل وبلاک من را در لینکستان خود با عنوانهای ورود13- سال ممنوع یا کارمند اینترنتی یا حقوق ماهیانه اینترنتی یا کارمند بین المللی شوید یا درآمد ماهیانه جهانی یا مزد بگیر کامپیوترتان شوید یا میتوانید از کامپیوتر شخصی خود کسب درآمد کنید یا لپ لپ اینترنتی قرار دهید تا زیر سایه شما نسیمی به ما برسد و بازدیدکنندگان شما گوچه چشمی هم به ما کنند و ما بتوانیم با کمک شما موفق شویم منتظر حمایتت هستم

سلام به شما خوب
ممنون ازتوضیحات کاملی که دادید - وهمینطورلطفتون - درخدمتگذاری آماده ام .

پسرک تنها یکشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 08:50 ب.ظ http://asemanesaf.tk

...

سیاوشی.عاشقانه ها سه‌شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 06:54 ق.ظ http://arezoo62.mihanblog.com

سلام دوست خوبم مثل همیشه توصیفات قشنگ و کاملی بود به راستی زندگی چیه؟ درسته زندگی ما یا همون دنیا ما از احساس دلمون سرچشمه میگیره باید در اوج سختی ها هم تحمل داشته باشیم... و در موقع خوشی هم به اینکه خوشی ماندگاره فکر نکنیم... برای هدفهایمون زندگی کنیم تا فراز و نشیبهای این راه دشوار را تا رسیدن به سر فصل مقصودطی کنیم زندگی زیباست به شرطی تو قشنگ ببینی....
ولی من خودم گم شدم تو زندگی!!!!!!!!!
دلت شاد پایدار باشی

سلام - وممنونم ازنظرجامعی که دادیدوآرزومندلحظات خوب برای شما عزیز.

روح سرگردان سه‌شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 01:49 ب.ظ http://hossainhr.blogsky.com

سلام
زندگی ؟؟؟
قشنگ نوشتید. زندگی!!!
به نظر من زندگی مثل یه خواب. یه خواب کوتاه مدت که به زودی بیدار می شی و تمام کابوس ها و رویاهاش را از یاد می بری.
کاش من زودتر از این خواب بیدار می شدم.

موفق باشید و هر آنچه از این خواب می بینید جز رویاهای شیرین و دلنواز نباشه.

سلام دوست خوبم
منم ممنونم وآرزوی موفقیت روزافزون ورویاهای تمام نشدنی خوب رو براتون دارم .

nc چهارشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 09:27 ق.ظ

چون نیک نظرکردپرخویش درآن دید
گفتازکه نالیم که ازماست که برماست
----------------------
ای خوش آنکس که دراین محنت گاه خاطری راسبب تسکین
است
---------------------------

سلام
باتشکرازتوعزیز- من امیدوارم همیشه شادمانی وعشق درزندگی ها جاری شود.

امیر چهارشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 03:21 ب.ظ http://www.loloknat.blogfa.com

زندگی بسان روح بچه ایی میماند ، روحی که مانند صفحه ای سفید وپاک است که هرچه بخواهیم میتوانیم برآن بنویسیم ولی پس ازنوشتن ،محو آن دشواراست
سلام
نمی دونم اسم واقعی خودت چیه ولی من همون الینا صدات می کنم .
وبلاگ خوب و متنوعی داری. مطالبت هم خوندنیه
بهت بیشتر سر می زنم
فعلا که می بینی زیاد فرصت ندارم.
تا دوباره . . .

سلام به شما خوب
ممنون ازحضورسبزتون دراین کلبه - نظرات شما قوت قلبیست برای ادامه مسیرورفع نواقص -باتشکر.

هناسی پنج‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:29 ب.ظ http://234.blogfa.com

سلام
زندگی اغاز یک حقیقتی است برای رسیدن به پایانی مثل مرگ .
و مرگ اغاز ی است برای شرو عی جاو دانه .
دوست عزیز زندگی فلسفه ایست که در نماز ودعای نیاز معنی قشنگی پیدا خواهد کرد

برای شما لحظه های شیرینی را ارزو مندم
الینا یا ماروای مهربان !
نه به قصد نصیحت بلکه به نام دوستی به شما یک تکه مهم در زندگی را یاد اور میشوم
وان اینکه در انتخاب دوست و مسیر های صحیح ومنطقی زندگی وسواس بیشتری داشته باشید .
و با دیدگاه روشنی که دارید مطمئنا در هدفتان موق تر خواهید شد
الینا جون اگر خواستی به وبلاگ درویشی ما هم سری بزن
به ادرس:
http://234.blogfa.com
اسم وبلاگ :
مرگ ارزوها
نویسنده :
گلاره
کامیاب و سر بلند باشید
اراتمند شما هناسی

سلام به شما گرامی
ممنون ازنظرسازنده و ازتذکربجاوخوبتون .
من برای رسیدن به آرزوها- درراه صحیح گام خواهم برداشت چون عقل الهی همواره مرا به سوی تحقق آرزوهایم هدایت میکند. من هم آرزومندروزهای خوش زندگی برای شما هستم.موفق باشید.

حمید پنج‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 05:42 ب.ظ

سلام
خیلی چرتو پرت مینویسی تو بهتره بری خر بچرونی

سلام دوست عزیز
اینم نظریه -ونظرهامیتونن خوب یابد باشن وکلامیتونن متفاوت باشن - واین نظرها ظرفیت هرشخص رو به عرصه ظهورمیزاره وممنونم -ولی نظرات منفی که نقاط سیاهی رو که درخودش داره باعث احساس ناامیدی وناراحتی نمیشن بلکه نیروی تذکردهنده هستن ونکته ایی رو که به ماتذکرمیده اینه که هرکس درهرجایگاهی که قرارداره باید ازواژه ها وکلماتی که استفاده میکنه بنحوی باشه که به نوشته اش روح وبخودش برکت ببخشه ومن اینویادگرفتم که خدایی که چیزی ازبندگانش دریغ نمیکنه واونوباسوزوندن درآتش مشکلاتش مجازات نمیکنه - منی که بنده هم چین خدایی هستم چطورمنه بنده میتونم ازنظرشما که به این نحونوشته شده شکایتی داشته باشم - من یادگرفتم که بگذرم وببخشم وچرا که خداوند می بخشه - چرا که مظهرعشقه وباروشن ودرخشان شدن ذهن انسان - بخشی ازپروردگارش میشه .
همیشه آرزوی موفقیت توعزیزرودارم .

علی جمعه 31 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 08:29 ق.ظ http://shirazpink.blogsky.com

اول
سلام
دوم
چرا دیگه سری به ما نمی زنید نکنه خدا ناکرده از دست ما دلگیرید؟
سوم
تو یه قسمت نوشته بودی ""زندگی سراپا غم واندوه است """ به نظر من این بسنگی به برداشت انسان داره و انسان می تونه زندگیشو بسازه انسان موجود دست و پا بسته ای نیست که فقط محکوم به شکنجه باشه نه...
این درست نیست انسان می تونه بدون رنج و مشقت به حیات خودش ادامه بده
چهارم
منتظرتم و از خدای منان طلب بهترینها رو برات دارم دوست گلم

سلام علی آقای گل- که همیشه مهربانیتان شامل حالم هست واین سعادت ونعمتیه.
شما درست میگید ولی هرکس نظرودیدی ازاین زندگی داره وکلا زندگی بنظرمن مشکلاتی رو باخودش به همراه داره که باعث میشه لحظه خوشی وقتی دست میده قدرش رو بیشتربدونیم ودرواقع سربالایی زندگی که همون رنج ومشقفت هست سرپائینی زندگی رو میسازه .
آرزودارم زندگی توهمیشه بهترینها ی خودش رو برات به ارمغان بیاره وهمیشه طراوتش رو درهمه حال حس ولمس کنی.

حمید جمعه 31 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 03:20 ب.ظ

با سلام خدمت دوست عزیز و گرامی
با عرض پوزش ومعزرت بسیار بابت شوخی ( نظر قبلی که نوشتم) خیلی خیلی عذر میخوام و شرمسارم، باید اضافه کنم که هیچ منظوری نداشتم وخدای نکرده فکر نکنید که قصد توهین داشتم
امیدوارم این عمل من که از روی نادانی بنده بوده رو به بزرگی خودتان ببخشید .
من خیلی پشیمونم بازم از شما دوست بسیار بسیار گرامی معزرت میخوام واقعا شرمنده هستم.
در ضمن به جان خودم نوشته هاتون واقعا عالی و بی نظیر هستن ارزوی موفقیت برای شما دوست خوبم رو دارم.

سلام دوست خوب
بازم ازنظرمجددتون ممنون.
نیازی به عذرخواهی نیست همونطورکه گفتم وبازم میگم درزندگی باهرگامی که به سمت جلوبرمیداریم متوجه میشیم که آرامش وفیض وبرکت خداوندی جایگزین هرچیزی میتونه باشه حتی نظرمنفی که قبلا داده بودید - بازم ممنون ومنتظرنظرات بعدی شما خوب هستم.

صالح جمعه 31 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 06:05 ب.ظ

بیائید دست در دست هم بدهیم تا خانه ای از آجر طلایی امید بسازیم

حصیری از گلهای آبی رنگ محبت را بام آن کنیم

و با گلهای سرخ گذشته آنرا تزیین کنیم

بیائید فرشی از عاطفه را مهمان این خانه کنیم و تصویری از لبخندمان

را بر دیوار این خانه طلائی آویزان کنیم

آنگاه هنگام غروب با مرغ عشق هم آوا شویم وسجده ای بر سجاده عشق آریم

وبلاگ زیبا وقلم توانایی دارید امیدوار همیشه با این دل روشن وقلب پاکتون قلم بزنید

موفق باشید وخدا نگهدار

سلام به شما عزیزومهربان
ممنون ازحضورتون.
وتشکروسپاس ازاین نوشته های ظریف و قشنگتون - که باخوندن هرکلمه ازنوشته هات روح تازه میگیرم .
قلم من بانظرهای خوب شما جلوه میگیره وبهتره میشه . بازم منتظرنظرهای خوب وحضورسبزتون هستم.

علی جمعه 31 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 08:00 ب.ظ http://www.dustdashtan.blosky.com

زندگی... دنیا را بد ساخته اند...
کسی را که دوست می داری او تو را دوست نمی دارد... و کسی که تو را دوست می دارد؛ تو او را دوست نمی داری... اما وقتی کسی تو را دوست دارد و تو نیز اور را دوستی می داری؛ به رسم و آئین زندگی هرگز به هم نمی رسند و این رنج است... زندگی رنج است...
دکترشریعتی
سلام ماروای عزیز خسته نباشی دوست خوبم... امیدوارم همیشه قلمت همینطور صادقانه و خوب بنویسه...

سلام وصدسلام
قبل ازهرچیزتشکرازنظر وحضورتون.
میدونی باید ازخداوند بسیارسپاسگزارباشیم شاید حکمت پروردگاردربرخوردبامسائل ویا آشنایی باافراد ویا عشق وعلاقه ایی که پیش مییاد وبعدش یکجورغمی رو داره ،دراین باشه که همه ی ما ازاین تجربه چیزی یادبگیریم حالا این تجربه بدست اومده شاید دراثرشکستی باشه که برامون پیش مییادو وهرچند تحمل این شکست سخت هست. پس وقتی زندگی یکجورایی سرناسازگاری میزاره ، باید بنوعی درذهن همیشه ودرهمه حال باخدا سعی کنیم تماس داشته باشیم تا اون آرامش اصلی برگرده وراحت ترمسیررو بشه طی کرد. موفق باشی. همیشه باخداباش که اوحلال همه امورات است.

عمو شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:33 ق.ظ http://www.pardiseshgh.blogsky.com

ماروای عزیز سلام
ممنون که به وبلاگ عمو سر زدی ... خدمت شما عرض کنم سردبیر نشریه افاق دوست خوبمون قاصدک است ... خوشحالش می کنی اگر بهش سر بزنی ... ممنون

سلام به عموجان
خوشحالم بازم حضورگرمت رو اینجا حس میکنم
چشم حتما سرمیزنم به کلبه دوست گرامی قاصدک
همیشه خوش وموفق باشی.

روح سرگردان یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 05:54 ب.ظ http://hossainhr.blogsky.com

سلام

می بینم که دکوراسیون عوض کردید و آب و جارو و نظافت و .... به به... خوش به حال من که مفتخر به دیدار شدم.
همچنین می بینم که هنوزم مشغولید. چون از صبح تا حالا چند مرتبه تغییرات را احساس کردم (مثلا در مورد مدیاپلیر)
امیدوارم اونی که دوست داردید از آب دربیاد و خیلی هم خوشحالم که وبلاگ من هم همرنگ و روی وب قشنگ شماست.
پیروز باشید و پابرجا.
دست حق نگهدارتون.

سلام مهربانترین
ممنون ازنظرت ودیگه اینکه چی بگم منم واین وبلاگ - وبلاگی که همه چیزم شده -یعنی دوستم ، همراهم ، یارم ، سنگ صبورم - وبلاگی که منوتحمل میکنه باهمه حرفها وتغییراتی که درش ایجادمیکنم -وباعث آرامشم میشه- خسته شده بودم ازسادگی وبلاگم - شاید تغییروبلاگم باعث تغییرروحیه ام بشه نمیدونم - وهنوزنتونستم موزیک مناسبی برای وبلاگم انتخاب کنم فعلا همینوگذاشتم چون خیلی بنظرم قشنگه امیدوارم شما هم خوشتون اومده باشه - بازم ممنونتم ازتوجه ونظری که به وبلاگم داری .

سیاوشی.عاشقانه ها دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 07:42 ق.ظ http://arezoo62.mihanblog.com

سلام دوست خوبم قالب جدید مبارک
موفق باشی همیشه وبه هدفهات برسی منتظر آپدیت شما هستیم

سلام به شما عزیزوگرامی
ممنون - چشم حتما آپ میکنم بزودی

امیر دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:27 ق.ظ http://namira.blogsky.com

سلام دوست مهربانم
با سپاس از محبت شما
واقعا حکایت جالبیست که فراموش شدگان هیچگاه فراموش کنندگان را فراموش نمیکنند!
مطلب جالبی بود
رابینز میگوید : اتفاقاتی که در دنیای اطراف ما رخ میدهد تقریبا برای همه ما یکسان است! این برداشت ما انسانها و عکس العمل های ما نسبت به آن اتفاق است که با یکدیگر تفاوت دارد!
الله حافظ!

سلام به تومهربانترین
ممنون - باید بگم دقیقا بیان درستی داشتی ازاینکه فراموش شدگان هیچگاه فراموش کنندگان را فراموش نمیکنن - چرا که این وفای زندگی رو میرسونه - چرا که انسان باخاطره های قشنگش میتونه لحظاتش رو قشنگتررقم بزنه وقشنگ ببینه هرچیزی رو که دوست داره ببینه
امیدوارم روزهای قشنگی داشته باشی.

نبی دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:47 ب.ظ http://onlygodonly.blogsky.com

بنام خدا
سلام ماروای مهربان خدا
چند وقتی بود به دلیل تغییرات خطوط تلفن
و سریع بودن فعالیتهای شرکت مخابرات !!
نتوانستم سری به نوشتهای زیبای شما بزنم
ودلم برای همه - وبلاگ دوستان - وبلاگ خودم
تنگ شده بود
که به یاری خدا رفع شد

سلام به تومهربانترین
ممنونم ازاینکه اومدی به این کلبه حقیرانه من - وخوشحالم که بازم می بینمت - امیدوارم بازم مثل قبل نوشته های خوبت رو ببینم وبخونم ۰
همیشه درپناه حق باشی.

امیر دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 05:00 ب.ظ http://www.loloknat.blogfa.com

این روزها رنگها، خودباخته اند.
مردها پیشوند --نا-- گرفته اند
دوستان هنگام نیاز تنها، یادی از ما کرده اند
نه گوشی هست و نه حتی چشمی
نگاههایی پر طَمَع
حرفهایی همه از جنس دروغ
این روزها بعضی آدمها
چهار سُم دارند
من چرا فکر میکردم دنیا بوی محبت دارد؟
عطر گلهای شب بو
یاسهای سفید؟
من چرا هر چه سیاهی دیدم
فکر کردم خطای چشم من است!!!
...
سلام الینای عزیز
فقط می تونم بگم همیشه تو انتخابها دقت کن زندگی همون چیزی نیست که خودش رو بهت نشون می ده
زندگی شاید فقط یک بهونه برای یک نشونه باشه
مراقب خودت باش .
تا دوباره ...

سلام امیرجون وممنون ازنظروراهنمائیت وبنظرمن دنیا یک سفر ه
و من خودم رودر آن مسافری می بینم که در هر گامش
ترنم خوش لحظه ها جاریه .
گاهی اوقات اونقدر فریاد ازاین دنیاداری که سکوت جوابیه به همه گفتنی ها ...!!
پس نباید گفت وبیان کرد، فقط سکوت باید کرد .... و خاموش و آهسته عبورکرد و دیگه پشت سر رو هم نبایدنگاه کرد .
خستگی های دلت رو چونان کوله بار همراهت با خود باید برد و اونارو به هیچ کس نبایدداد ؛ پیش هیچکس آه نبایدکشید که آه جانسوز تو دل دیگری رو هم می سوزونه .
فقط باید این دنیارو تحمل کردوراه عبوریش رو طی کرد
آرام و خاموش بودو ساکت و استوار . وبدیهای زندگی رو درخودش رهاکرد.
باید خودمون رو بدست تقدیر بسپاریم و بدونیم تا کنون نیز گوی چوگان تقدیر آن بزرگ ازلی بودیم ، پس باز هم سکوت کن و بر گذشته اشک مریز ومنتظرآینده ایی که نمیدونی چی برات مهیا کرده چشم بدوز .
دست تقدیر تو رو به جائی می رسونه که قدر تو رو بدونن .
به آن بزرگ ازلی بهترین گمان ها رو داشته باش ....
خستگی هات رو پیش خودت نگاه دار که چراغ راه تو همینه و باز هم ادامه بده....
در پناه یزدان پاک ... شاد و تندرست زندگی کن... تا درودی دیگر بدرود .

کیارش جمعه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:03 ق.ظ http://www.windows80.blogsky.com

سلام سبز کم حال
قالب جدید مبارک.
ولی من قالب قبلی را بیشتر دوستم مییومد.احشالی نداره
مرسی از اینکه به وبم سرمیزنی.
باتشکر:
کیارش از ویندوز۸۰

امیر جمعه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:22 ب.ظ http://www.loloknat.blogfa.com

زندگی را دزدیدیم
ولی جایی برای پنهان کردنش نداشتیم
گذاشتیمش سر چهار راه
به کمین نشستیم
دیدیم کسی حتی نگاهش هم نمیکند!
این بار هم به کاهدان زده بودیم
...

تا دوباره ...

مانی یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 07:03 ق.ظ http://www.alein.blogsky.com

خونه نو مبارک. خوشگل شده وب لاگت چند وقت بود فرصت نکرده بودم سر بزنم تا حالا که اومدم.چرا آپ لود نکردی فکر کردم کلی عقبم.تنبل خانوم!!
بهر حال اگه میشد یه شیشه از نوشته هاتو با خودم ببرم سر کار اونوقت هر بار که تشنه ام میشد یه قلب ازشون میخوردم و بیشتر از زندگیم لذت میبردم.سر بزن بهم
قربانت.مانی

علی یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:03 ق.ظ http://shirazpink.blogsky.com

baba kojaee
چرا دیگه نمیای ؟
دوریت طولانی شده
نگرانت شدم اومدم اینجا برات پیغام بزارم دیدم وبلاگت هم که آپ نکردی بیشتر نگران شدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد