عاشقانه با خدا

خداوندا !

تنها تو را مى پرستم چرا که در بى کس ترین لحظه هایم وجود تو را به خوبى احساس کرده ام و به خوبى مى دانم هرگز برگى فرو نمى ریزد مگر به اراده تو! و با طمانینه قلبى ،فریاد مى زنم و به جهانیان مى گویم که زیباترین خوشبختى در پناه خداوند مهربان است . مهربانى که زیباست و زیباییها را دوست دارد و تمام زیباییها انعکاس زیبایى اوست .

وقتی نوای ملکوتی اذان ازگلدسته های سَََر به فلک کشیده درکوچه های شهر، طنین انداز می شود ، گویی که بوی بهشت ، مشمامم را می نوازد و مرا آماده می سازد برای زیباترین لحظه،  تا دراین دنیای پر زرق وبرق ، به دوراز دلبستگی های خاکی لحظه ای دل به آسمان ، به آفتاب  ، به نور و روشنی بسپارم . می روم تا درحریم ملکوتی یار ، چند رکعت نماز عشق بگذارم . می روم تا ازدریای نیایش کاسه ای شبنم عشق بنوشم .

نیتی زلال می کنم ومی گویم :

                                       خدایا !  به من حضورقلب عطا فرما تا درحصار خاکی دنیا ، زنجیر خود پرستی و گمراهی دست و پای ایمانم را نبندد و آنقدر بر دل تاریک من نور معرفت بتاباند تا هرگاه نوای دلنشین اذان را شنیدم ، نه از روی عادت ، بلکه از روی عشق و دلدادگی رو به درگاهت آورم و با تو عاشقانه به گفتگو بنشینم . آنگاه با دلی سرشار ازحضور برمی خیزم . آب برچهره روح عطشانم می ریزم ، رو به قبله نیاز می نشینم تا گلی ازگلستان توحید بچینم . شور اشتیاق در دلم موج می زند. با دلی سرشارازیقین ، قامت عشق می بندم  « قدقامت الصلواة » همه وجودم ازعشق متبلور می شود.« الله اکبر» جلال وجبروتش هیاهویی بردلم می اندازد . « بسم الله الرحمن الرحیم » به نام خداوند بخشاینده و مهربان . خداوند بخشنده و دستگیر.  کریم خطابخش وپوزش پذیر. « الحمدلله رب العالمین » ستایش خدایی را که پروردگارجهانیان است . خدایی اکبر واعظم ، خدای عالم وآدم . خدایی که عالم را درهفت روز آفرید و ازروح خود درضمیرانسان دمید . ستایش خدایی را که برصفحه خاک نقش جنگل و دریا ، کوه و صحرا را کشید. خدایی که همه هستی ازاوست . « الرحمن الرحیم» خداوند بخشاینده و مهربان . خداوندی که همه عالمیان ، اغنیا و ضعیفان ، ازدریای لطف بیکرانش می نوشند و سیراب می شوند . « مالک یوم الدین » پروردگاری که پادشاه روز جزاست ، روز سرنوشت ، روز رستاخیزاست . روزی که انسان نامه به دست ، رو به درگاه ربوبیت دوست می ایستد تا آنچه را که درمزرعه اعمال خویش کاشته است برداشت کند. خواه خوشه های طلایی ثواب ، خواه خارهای گناه ؛

پروردگارمن ! پرستش توست که ما را از باتلاق منیت رها می سازد. خدایا ! تنها در زیرآسمان یکتا پرستی توست که می توانیم با بال وپری به وسعت پرواز ، تا سمت عزت و آزادگی ، اوج بگیریم . الهی ! تنها تو را می پرستیم که تلاوت نامت آرامش قلب هاست ، الابذکرالله تطمئن القلوب.

«  اهدنا الصراط المستقیم » ای رب جهانیان ! ما را به راه راست هدایت فرما . مگذار که درکویرجهالت سرگردان شویم . ای مهربانترین مهربانان ! ازتو می خواهیم در کوچه های غفلت ، چراغ « صراط المستقیم »  را روشنی بخش راهمان سازی تا به مقصد رستگاری رهسپار شویم .  الهی ! « صراط الذین انعمت علیهم غیرالمغضوب علیهم ولاالضالین » ای امیدنا امیدان ! ازتو می خواهیم راه کسانی را به ما نشان دهی که به آنان نعمت عطا کردی ، همانانی که نه درخورخشم اند و نه گمراهان .

ای کریم ودستگیر ، دست مارا بگیر و ما را ازشب ظلمانی « امّّاره » به صبح روشن « مطمئنه » هدایت فرما . ای خطا پوش ! اگر چه درکوچه های خاکی دنیا راه بهشت را گم کرده ایم . اگرچه خطاکاریم و رو سیاه با کوله باری ازگناه ، به سوی تو آماده ایم ، اما :

دارم امید عاطفتی ازجناب دوست           کردم جنایتی و امیدم به عفواوست

نظرات 6 + ارسال نظر
matador پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:02 ق.ظ

کاش به همین راحتی بود

سلام گرامی
شروع متن رو ازنوشته شما که برام گذاشته بودیدگرفتم وممنونم/
درست میگید به همین راحتی نیست هرچیزی که بخوای بهش برسی باید سختی کشید تا رنج حاصل توروبه آسونی برسونه تا گوارای وجودبشه / امیدوارم خداوند خودش یاریمون کنه تا بتونیم بنده های صالحی براش باشیم .
همیشه درپناه حق روزگارسپری کنید/

فاطمه پنج‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 02:21 ب.ظ http://mojeze66.blogfa.com

سلام خیلی خیلی زیاد از مطالب وبلاگت لذت بردم
عمق حرفات رو درک میکنم چون حرفای دل خودمه
به وبلاگ من سر بزن تازه کارم

ابراهیم یکشنبه 27 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:31 ب.ظ http://pichak-o-yas.blogfa.com

سلام ماروای عزیز امیدوارم خوب باشی این نوشته ها مصداق شعر حافظ که :
یارب از ابر هدایت برسان بارانی
پیشتر زانکه چو گردی به هوا برخیزم
واقعا تلنگری در وجود انسان ایجاد می کنه

فاطمه یکشنبه 27 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 04:13 ب.ظ http://mojeze66.blogfa.com

سلام دوست عزیز آپم با یه موضوع خاص و ماورایی سر بزن به من

سلام گرامیترین
اگه نظرمنونداری تومتن های زیبات بخاطراینه که وقتی قسمت نظرات رو بازمیکنم صفحه نظراتتون ارورمیده ونمیتونم بازش کنم- خواستم عذرخواهی منوبپذیری ازاین بابت/ چرا که اینم ازکم سعادتیه بنده هستش/

علی چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:58 ق.ظ

سلام مهربوننننننننننننننننننننن
عالی بود.

ساقی چهارشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:16 ق.ظ http://http://www.dousti.blogfa.com/

سلام
خیلی عالی
اما ای کاش بجای این همه مطلب یه کمی به توضیح و روشن کردن و بست این مطالب بیشتر می پرداختیم چون اینها همه مواد خام هستن نیاز به پختن دارن
ببخشید با این همه خیلی عالیه
موفق باشی

سلام گرامیترین
قبلا ازهرچیز ممنونم ازنظرتون/
لازمه خدمتتون عرض کنم من درحدی نیستم که بخوام مطالب رو دراینجا بسط وبازش کنم وفکرمیکنم نوشته ها خیلی روان وگویاهستن واگه بخوادبسط پیداکنه ازحال وحوصله خواننده خارج میشه همین قدرکه هرزگاهی کسانی بااینجا آشنا وحوصله میکنن مطالب رو بخونن وتاثیرگذارباشه حتی اگه به اندازه یه نقطه باشه این تاثیرگذاری بنظرمن مقبوله / قصدمن تفسیرنیست بلکه بیادآوردن یادخدا حتی اگه باخوندن این نوشته ها باشه دردل خوانندگان وتاثیرگذاریش هست // درپناه حق همیشه باشید/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد