من می خواهم پس می توانم

خدایاااااااااا

خواستم توراقادربخوانم ، دیدم قدرت درتوصیف توعاجزمی ماند.... خواستم رحیم بنامم ، دیدم رحمت دربرابرشکوه بی شائبه ات حقیراست ... خواستم کریم صدایت کنم ، دریافتم که کرامت ، گوشه ای ازبی کران شکوهت را درنخواهد یافت .... پس تورا به نامی می خوانم که همیشه برزبانم جاری است :

 ای خدا، ای مهربان دوست داشتنی ، به زبان بندگی وبا لهجه التماس صدایت می زنم : ای خدا ! تنهایم مگذار!!!

سلامی به گرمای خورشید زندگی ، به تک تک انسانهایی که حق زندگی دارند و برای زنده بودن و موفقیت تلاش می کنند .

سلامی گرم و پر از محبت به تمامی دلهایی که عاشق خدا هستند و برای رسیدن به قله های سعادت گامهای استواری برمی دارند و هرگز یاس و نومیدی لرزشی در دیدگاه وزندگی اشان ایجاد نمی کند. 

(حرف دل یک معلول) ، حرف دل همه معلولین که آنهارا بیائید باور کنیم .

اگر من پایی برای دویدن ندارم در عوض قلبی سرشار از امید دارم که می توانم با توکل بر روزنه های قدرت الهی ، قله های بلند سعادت و خوشبختی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارم و به اوج آسمان پاکی و انسانیت برسم.

اگر دستی برای لمس کردن ندارم در عوض روحی پاک و بی آلایش دارم که می توانم با تکیه بر آن به زیباترین و قشنگترین سرزمین عشق برسم و خودم را باور کنم .

اگر چشمی برای دیدن و نگاه کردن ندارم در عوض دلی دارم به وسعت دریا ، که با نور الهی و عشق به آسمان خوشبختی ،  می توانم تک تک ذرات موجود روی کره زمین را ببینم و حس کنم.

اگر گوشی برای شنیدن ندارم در عوض احساسی دارم به پاکی گلهای سرخ و دلی دارم به ظرافت گلبرگهای لاله عاشق ، که با تکیه برعطر دل انگیز گلبرگهای احساسم کوچکترین صداهای روی زمین را هم می توانم بشنوم.

صندلی چرخدار من ، کالسکه ی ذرینی است که می توانم با راندن چرخهایش به سوی آسمان آبی و سرزمین عشق ، به تمامی سرزمینهای آرزوهایم سفر کنم و به تمام رؤیاهای دوست داشتنی ام برسم .

عصای سفید من ، محکم ترین و پاکترین مسیری است که مرا به خدا می رساند و برای سفر به پاکترین و زیباترین جاده های زندگی ، یاریم می کند .

اگر گاهی اوقات دردهایم مرا از ادامه زندگی وامی دارند در عوض اراده ای دارم از جنس فولاد و قلبی دارم از جنس آسمان ، دلی دارم به رنگ خدا و عشقی دارم به زیبایی گلهای سرخ عاشق ، پس برای جاودانه بودنم تلاش می کنم.

استوارترین و محکم ترین دریچه ی امیدم خداست و زیباترین وسیله ام ، قلبی است که پروردگار در سینه عاشقم قرار داده است تا بتوانم به تمامی آرزوهای قلبی ام جامه عمل بپوشانم و به آنچه می خواهم برسم .

من یک انسانم درست مثل تمامی انسانها که حق نفس کشیدن دارند و برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی در تلاش و تکاپو هستند و هرگاه نومیدی سد راهشان می شود با تکیه بر قدرت الهی دلهاشان را آرام می کنند و با یاد خدا به زندگی رنگ امید می بخشند .


من می خواهم ، پس می توانم به تمام آرزوهایم برسم .

من می توانم ، پس با توکل به خدا و اتکا به نیروی درونی ام و یاری تو هموطنم ، به اوج قله های خوشبختی می رسم .


یاریم کن اما نه از سر دلسوزی ، بلکه با عشقی سرشار از نور خدا و قلبی مهربان که خداوند در سینه ات قرار داده است .

مرا باور کن و در هر مرحله از زندگی به یاد داشته باش که من هم نیاز دارم مانند تو و بقیه انسانها برای رسیدن ، تلاش کنم .


وقتی می خوانمت
اجابت کن و هرگاه دست یاری به سویت دراز کردم یاریم کن و این را بدان که من یاری و راهنمایی ات را دوست دارم ، من تمام عشقی را که در سینه ات برای خدا می تپد دوست دارم و این را باور کن که برای رسیدن به تمام آرزوهایم از کوچکترین تلاش کوتاهی نخواهم کرد و ذره ذره وجودم را پرخواهم کرد از عشق الهی و اعتقاد به جاودانگی
من برای خواسته هایم تلاش می کنم و به همه انسانها ، خانواده ام ، جامعه ام و همه دلهای عاشق ثابت خواهم کرد که معلولیت ، نمی تواند مانعی شود بر، سد راهم .

به همه ثابت خواهم کرد که برای برآورده شدن نیازها و امیال و آرزوهایم از تمام روزنه های توانایی ام استفاده خواهم کرد و مطمئنم که با یاری و توکل بر قدرت لایزال الهی به هرآنچه آرزو دارم خواهم رسید .

هرچند که قشنگترین و زیباترین آرزویم همین است که برای رسیدن تلاش کنم و همین کوشش شکست ناپذیر است که به نبض زندگی ام ، ضربان عشق می بخشد و به باورهایم رنگ امید می بخشد .

اگر غمی در چهره دارم بدان که این غم از ناتوانی نیست ، این غم ، غمی است که مرا وادار می کند برای خواسته هایم تلاش کنم . اگر اشکی از چشمانم جاری است بدان که این اشک ، اشک حسرت نیست بلکه اشک شوقی است از قدرت خدا ، اشکی است که با دیدن قدرت الهی درونم غوغا می کند و نتیجه اش قطره اشکهای پاکی می شود که لحظه به لحظه برای رسیدن به مقصد ، یاریم می کند.


هرگاه که با دیدن شرایط من آهی می کشی و چند قدم جلوتر دستهایت را به سوی آسمان بلند می کنی و می گویی : خداوندا شکرت . گویی پرنده ی خیالم را به سوی درگاه الهی پرواز می دهی و خدایم را شکر می کنم مرا مایه ی شکرگذاری درگاهش آفریده است ، و به همین خاطر هرگز احساس کمبود یا حسرت نمی تواند مانع رسیدنم شود.


خداوندا یاریم کن تا به آنچه مقدر نموده ای برسم و بتوانم بنده ای شاکر به درگاهت باشم .
یاریم کن تا با نور امیدی که در قلبم قرار دادی تمام قله های خوشبختی و سعادت را فتح کنم و برای رسیدن به تمام آرزوها و جام عمل پوشاندن به رؤیاهایم تلاش کنم و هرگز رنگ خستگی را حس نکنم .
پروردگارا یاریم کن تا عاشقی پاک باشم و برای نفس کشیدنم ارزش قائل باشم .
یاریم کن تا پله های ترقی را یک به یک پشت سر گذارم و به اوج آسمان آبی برسم و قلبم همیشه سبزترین احساس بودن ، را باور کند تا بتوانم لحظه به لحظه به درگاهت نزدیک تر شوم .


«بارالها یاریم کن که تویی فریادرس تمامی قلبهای عاشق درگاهت »

نظرات 10 + ارسال نظر
جعفری جمعه 18 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:45 ق.ظ http://www.kuyeyar.ir

سلام مهربانی عزیز!
انشاء الله خداوند قلبی آکنده از عشق و معرفتی افزون عنایتت کند که اینگونه از زبان دیگران و اقشاری که باید دیگران را با تلنگر یاداوری بشن که اینگونه افراد نیز حق زندگی دارند صحبت می کنی و دردودلهاشونو می نویسی.
حداقل اشاره ای می کردی که دیگران تصور نکنند از حال خودتان می گویید.
ممنونم از مطلب زیبا و جالب شما.

نبی سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:49 ب.ظ http://www.onlygodonly.blogsky.com

سلام مهربان ای قلب عاشق خدا
.........
هنگامی که موسی فوت می‌کرد، به شما می‌اندیشید، هنگامی که عیسی می‌شد، به شما فکر می‌کرد، هنگامی که محمد وفات می‌یافت نیز به شما می‌اندیشید، گواه این امر کلماتی است که آنها در دم آخر بر زبان آورده‌اند، این کلمات از اعماق قرون و اعصار به ما یادآوری می‌کنند که یکدیگر را دوست داشته باشید، که به همنوع خود مهربانی نمایید، که همسایه خود را دوست بدارید، زیرا که هیچ کس به تنهایی وارد بهشت خدا (ملکوت الهی) نخواهد شد.

صونا دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:03 ق.ظ http://hoveyat.blogsky.com

سلام بر ماروا عزیز و مهربون که همیشه حضور پر مهر خداوند در یکایک کلماتش موج می زنه،
مثله همیشه آرامش بخش و لطیف،
بالاخره طلسم وبلاگ من هم شکست!!!
باران باش ببار،
نپرس پیاله های خالی از آن کیست....

علی سه‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:21 ق.ظ http://www.mandirtom.blogfa.com

سلام دوست خوش ذوقم
امیدوارم تندرست و موفق باشی و هر روز شاهد آثار زیبا و ماندگارتام در این وبلاگ باشیم.
خیلی زیبا و دلنشین بود.
http://files.myopera.com/binam/b/tavalod.jpg

زندگی اجباریست اما نه ز سر جبر خدا
زندگی اجباریست مثل نوشیدن آب که اگر آب نبود نه دگر من نه دگر تو نه که آن ماهی دریا نه دگر هیچ نبود ...
زندگی را باید همچو یک تشنه ای در پی آب نوشید پاک و زلال
یا حق
مهربانترین مهربانان نگهدارتان باد

matador جمعه 9 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:05 ق.ظ

سلام بهترین دوست
امروز رو بهت تبریک میگم
فکر میکردم امروز رو بهم سر بزنی ولی انگار سرت شلوغه
به هر حال امیدوارم هر جا هستی بهت خوش بگذره
خیلی مخلصیم خیلی چاکریم
دوستتون داریم

علی شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 04:08 ب.ظ

وضع ما در گردش دنیا چه فرقی می کند
زندگی یا مرگ، بعد از ما چه فرقی می کند

ماهیان روی خاک و ماهیان روی آب
وقت مردن، ساحل و دریا چه فرقی می کند

سهم ما از خاک وقتی مستطیلی بیش نیست
جای ما اینجاست یا آنجا چه فرقی می کند؟

یاد شیرین تو بر من زندگی را تلخ کرد
تلخ و شیرین جهان اما چه فرقی می کند

هیچ کس هم صحبت تنهایی یک مرد نیست
خانه من با خیابان ها چه فرقی می کند

مثل سنگی زیر آب از خویش می پرسم مدام
ماه پایین است یا بالا چه فرقی می کند؟

فرصت امروز هم با وعده فردا گذشت
بی وفا! امروز با فردا چه فرقی می کند

این شعر زیبا رو تقدیم میکنم به تمامی دوستانی که مهربانانه مهربانی رو دوست دارند.

امیر یکشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 03:50 ب.ظ

سلام دوست مهربان ندیده ام
اینجا تنها جایی هست که هیچوقت فراموش نمیکنم!
امیدوارم که در کمال صحت و سلامت باشد
یه وقتایی در بدترین شرایط زندگیم به اینجا میومدم و با نوشته هات قدری آروم میشدم
حالا که اوضا روبراهه بی معرفتیه که به اینجا نیام!
نمیدونم پشت این نوشته ها همین انسان آرام و با آرامش هست یا نه! به هر حال امیدوارم که باشه از صمیم قلب از خدا میخوام این حس پاک و صداقت همیشگیت رو ازت نگیره !
الله حافظ!

؟ سه‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:26 ب.ظ http://sargarmi2.blogfa.com

وب واقعا باحالی داری.خوشم اومد

سجاد پنج‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:50 ب.ظ http://yaghi89.blogfa.ir

سلام
همیشه صحبت از امید در کمبودها آسان است
دوست عزیز اگر وسط گود نیستی
از کنار گود لنگش نکن!!
امید خوب است قبول اما.... سخت است سخت.
همین
همین!

بانوی بهار چهارشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:58 ب.ظ http://mahtabeu.blogfa.com

سال نو مبارک
بهترین ها را برای شما آرزو مندم
من این متن را خواندم
خیلی زیبا بود
موفق باشی
باز هم میام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد