به دنبال خدا نگرد ، خدا همه جاهست

  خدایا ....

ازتاریک خانه های بی شمارگذرکرده ام تا پرتویی ازتلالوخداوندی ات را دریابم . کوهستان های بسیاری را پشت سرگذاشته ام تا گوشه ای ازستیغ جبروتت را حس کنم وحالا آمده ام تا ازهوای آفتابی رحمتت سرشارشوم . ای آنکه شبانه روز، در رگ های آفرینش جریان داری ، ای آنکه بی توهیچ نیست وباتوتمامت هستی ، هویتی شگرف را تجربه می کند ! از زخم های کهنه ام تنها با توسخن می گویم که رازدار مطلقی . مرا دریاب و دقایق بی پناهم را تکیه گاه باش ،

« یا ارحم الراحمین» 

ای خوب ای مهربانترین ، به دنبال خدا نگرد ...

خدا در بیابان های خالی از انسان نیست . خدا در جاده های تنهای بی انتها نیست .

خدا در مسیری که به تنهایی آن را سپری می کنی نیست ، خدا آنجا نیست...به دنبالش نگرد !

خدا درنگاه منتظرکسی است که به دنبال خبری از توست .در قلبی است که برای تو می تپد.

خدا در لبخندی است که با نگاه مهربان تو جانی دوباره می گیرد  ...خدا آنجاست ...

خدا در خانه ای است که تنهایی در آنجا نیست ، در جمع عزیزترین هایت است ...

خدا در دستی است که به یاری می گیری در قلبی است که شاد می کنی ، در لبخندی است که به لب می نشانی ...  

خدا در دیر و بتکده و مسجد نیست ،لابلای کتاب های کهنه نیست ، این قدر نگرد ، گشتن ات زمانی است که هدر می دهی ...زمانی که می تواند بهترین ثانیه ها باشد ...

خدا در عطر خوش نان است ، آنجاست که زندگی می کنی و زندگی می بخشی ...

خدا در جشن و سروریست که به پا می کنی ...آنجاست که عهد می بندی و عمل می کنی

خدا را در کوچه پس کوچه های درویشی و دردوری از انسانها نگرد ، آنجا نیست ....او جایی است که همه شادند ، جایی است که قلب های شکسته ای نمانده  ...در نگاه پرافتخار مادریست به فرزندش ، و در نگاه عاشقانه زنی به همسرش ، و در اندیشه کودکی که می پندارد پدرش قهرمانیست دردنیا ...

خدا را در غم جستجو نکن ، در کنج خاک گرفته ی آنچه که سال ها روایت کرده اند، نگرد....

خدا را ، جای دگر باید جستجو کنی، جوانمردهایی که با پای پیاده می روند به جستجوی خدا ، او را نخواهند یافت  ...

 

خدا نزدیک تر از آنست که فکر می کنیم ،درفاصله نفس های من و توست که به هم آمیخته، در قلبی است که برای تو می تپد،در میان گرمای دستان ماست که به هم پیچیده

[خدا اینجاست مهربان من اینجاست]

نظرات 10 + ارسال نظر
جعفری دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:07 ق.ظ http://www.kuyeyar.com

سلام مهربانترین،
خدا همه جا هست حتی در جاده های تنهایی، حتی در تنهایی خانه حتی در کنار چاهی که برای خود کنده ای، حتی در لحظات فراموشی و غفلت همه جا هست همه جا هم به یادت است می خواهد دستت را بگیرد اما در جاهایی که گفتی هست، بیشتر محسوستره و اینو قبول دارم چون می پنداریم که خدا همیشه در خوبیها و نیکیهاست، در مهربانیها و شلوغیها، دلیلشم اینه که در این لحظات نعمت خدا و وجود خدا بیشتر برایمان نمود پیدا می کنند چون به خواسته دل رسیده ایم اما در تنهایی ها و غمها و گرفتاریها با اینکه خدا هست و میخواهد دستت رو بگیره چون به خواسته دل نرسیدم اونو از خودمون دور می بینیم و احساس می کنیم خدا به فکر مون نیست و گاهی هم کار به جای باریک میکشه و کفر می گیم که خدا اصلا نیست!!
بازم بابت مطالب زیبایت ممنونم

جعفری دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:34 ب.ظ http://www.kuyeyar.com

وبلاگم بروز شده، خوشحال میشم تشریف بیارین. امیدوارم اینجا دیگه از فیض شما بی بهرمون نکنین.
یاعلی

[ بدون نام ] دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 01:40 ب.ظ


سلام
خدا در لبخندی است که با نگاه مهربان تو جانی دوباره می گیرد ...خدا آنجاست
خدا در دستی است که به یاری می گیری در قلبی است که شاد می کنی ، در لبخندی است که به لب می نشانی ...
خدا نزدیک تر از آنست که فکر می کنیم ،درفاصله نفس های من و توست که به هم آمیخته، در قلبی است که برای تو می تپد،در میان گرمای دستان ماست که به هم پیچیده.

دلم برای پر کشیدن به سویت تنگ شده است...سالهاست که می دانی

دوستت دارم پرودگار مهربانم!
از همان موقعی که با نفس کبریایی استاد عزیزم اولین دو رکعتی عشق

را اقامه نمودم نگران لحظه جدایی از تو بودم و بس!


و هنوز هم در اندیشه تنهاییم ترسی همیشگی وجودم را فرا می گیرد از

دور شدنم از تو....

علی دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 01:43 ب.ظ http://www.mandirtom.blogfa.com

سلام بر ماروای مهربون
ببخشید یادم رفت تو نظرم اسمم رو بنویسم.
بسیار زیبا باحساس و دلنشین و طبق معمول همیشه آموزنده بود.
در پناه حق تندرست و شاد باشی

جعفری شنبه 23 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 04:38 ب.ظ http://www.kuyeyar.com

سلام مهربانترین!
خیلی خوشحالم کردی از اینکه شاگرد کوچیک دنیای مهربانیتو فراموش نکردی!
ممنونم از این کلمات زیبا و جملات عاشقانه و عارفانه ات، درپناه حق موفق و سربلند باشی.
یاعلی

مهربان دوشنبه 25 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:35 ق.ظ http://taranehayezendegi.blogfa.com

سلام بر ماروای مهربان
مدتیست حال دلم خوب نیست بدجوری گرفته حتی نوشته های زیبای ماروای مهربان هم حالشو خوب نمی کنه!
فقط خواستم بگم سر میزنم و می خوانمت اگه نظر نمیدادم نمی خواستم حالتو خراب کنم. دعا کن.

در پناه امن معبود مهربان باشید[گل]

جعفری دوشنبه 25 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:09 ق.ظ http://www.kuyeyar.com

سلام مهربانترین!
با اجازتون از تیتر این پستتون استفاده کردم و در موردش مطالب ناچیزی نوشتم هرچند به پای مطالب شیوا و زیبای شما نمی رسه اما دعوتتون می کنم تشریف بیارین. اگه هم راضی نیستین بهم بگین تا عنوان پستم عوض کنم.

جعفری جمعه 29 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 07:21 ق.ظ http://www.kuyeyar.com

سلام سلام به مهربانترین
وبلاگمو در باب ازدواج بروزش کردم خوشحال میشم قدم رنجه فرمایین.
دیگه خبری از مطالب زیبای جدیدت نیست
یاعلی

نبی جمعه 29 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 05:03 ب.ظ http://www.onlygodonly.blogsky.com

سلام ماروای مهربان خدا
فقط خدا
only god

مهیار شنبه 14 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:53 ب.ظ http://www.gogolimagholi.blogsky.com

خدایا خودخوهی را چنان در من بکش که خودخوهی دیگران را حس نکنم
خدایا من در کلبه فقیرانه خود چیزی دارم که تو در عرش ملکوتیت نداری خدایا من تورا دارم وتو مثل خود نداری
یادمان باشد اگر تنهاترین تنها شدیم بازم خدا هست...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد