گفتگوباقرآن

آنچه می خوانید قسمتی ازسوالات انسان مومنی است که ازعمق جانش برخاسته وقرآن مجیدبه اوپاسخ داده است :   

 

گفتم توکیستی ؟

فرمود: ’قرًآناً عربیّا˝ غیرَذِی عِوَج لعَلهُم یَتّقُونَ ... قرآنی به زبان عربی بی هیچ انحراف وکجی [سوره زمر -     آیه 28]

 

گفتم ازجانب که آمدی ؟ 

فرمود :  ِمن لّدۥنْ حَکِیم عَلِیم ... ازجانب خدای حکیم ودانا [ سوره نمل – آیه 6]

  

گفتم برچه کسی نازل شدی ؟

فرمود : نُزلَ عَلَیٰ مُحَمّد وَ هُوَ الحَقّ ... برمحمد صلی الله علیه وآله وسلم  نازل شد واوحق است [سوره محمد-   آیه 2]  

 

گفتم وظیفه ما درباره رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم چیست ؟

فرمود: وَ مَا آﺗَاکُم الرّسُولُ فَخُذُوه وَ مَا ﻨﮩﺌکم عَنْهُ فَانتَهُوا... هرچه پیامبربه شما داد بستانیدوازهرچه شما را منع کرد اجتناب کنید [ سوره حشر – آیه 7 ]

 

گفتم خداکجاست ؟

فرمود : هُوَ مَعَکُم ٲیْنَ مَا کُنُتم ... هرجا که باشیدهمراه شماست [سوره حدید – آیه 4]

 

گفتم چگونه اورا اثبات کنم ؟

فرمود: فَانُظْر إلیﺀ آثَررَحْمَتِ الله ... پس به آثاررحمت خدا بنگر [سوره روم – آیه 50]

 

گفتم هدف ازخلقت ما چیست ؟

فرمود : وَمَا خَلَقْتُ الجِنّ وَ الاٍنسَ اٍلا ِلیَعْبُدُونِ ... جن وانس را جزبرای پرستش خود نیافریدم [سوره ذاریات – آیه 56]

 

گفتم دشمن من کیست ؟

فرمود : إنّ الشّیطَنَ لَکُم عَدو ... شیطان دشمن شماست [سوره فاطر- آیه 6]

 

گفتم دربرابر وسوسه هایش چه باید کرد ؟

فرمود : فاستعذبالله ...به خدا پناه ببر [سوره فصلت – آیه 36]

 

گفتم دشمن خانگی من کیست ؟

 فرمود : إنّ النّفْسَ لامّارَة بِالسّوء... نفس ، آدمی را به بدی فرمان می دهد [سوره یوسف – آیه 53]

 

گفتم با نفس چگونه برخوردکنم ؟

فرمود : قَدْ أفْلََحَ مَن زَﻜﺌﮩا... هرکه درپاکی آن کوشید، رستگارشد [سوره شمس – آیه 9]

 

گفتم می خواهم بدانم به کدام مقصد رهسپارم ؟

فرمود : إنّک کَادِحٌ ٳلَی رَبِک کَدحا فَمُلقِیهِ ... تودرراه پروردگارت رنج فراوان می کشی ، پس پاداش آن را خواهی دید [سوره انشقاق – آیه 6]

 

گفتم آیا دراین مسیرنیازبه توشه وزادراه دارم ؟

فرمود : تَزَوّدُوا فإنَ خَیْرَ الزّادِ التّقْوَی ... توشه برداریدکه بهترین توشه ها پرهیزکاری است [سوره بقره – آیه 197]

 

گفتم رابطه ما با خدا چگونه رابطه ای است ؟

فرمود : أنتُمُ الفُقَرَاءُ إلی الله و الله هُوَ الغَنِیّ الحَمِیدُ ... همه شما به خدا نیازمندیدواوبی نیاز و ستودنی است [سوره فاطر- آیه 15] 

 

گفتم بهترین الگوی من کیست ؟

فرمود : لَقَد کانَ لَکُم فی رَسُولَ الله اُسوَة ٌحَسَنَة ... قطعا برای شما در[ اقتدا به ] رسول خدا سرمشقی نیکوست [سوره احزاب – آیه 21]  

نظرات 2 + ارسال نظر
مصطفی چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:44 ب.ظ http://www.jabe.ir

سلام وبلاگ جالبی داری یه سر هم به عکسای جدید جعبه بزن

موفق باشی....

جعفری پنج‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:08 ق.ظ http://www.kuyeyar.co.cc

سلام سلام سلام گرامیترین!
واقعا محشر بود، ممنونم از مطالب جالب و زیبات. امیدوارم همینطوری پله های ترقی رو پشت سر بگذاری! اما یادت نره یه روزی باهم بودیما گاه گاهی یه نگاهی هم به این پایینها بکن.
آخرش تونستم این وبلاگمو درست کنم. گفتم حالا که چیزی برای از دست دادن ندارم بزنم به سیم آخر و برم این دیتابیس با اینکه زیاد آشنایی ندارم دستکاری کنم و بهم بریزم ببینم این پستام کجا رفته! آخرشم پیدا نشدا!! با یه کلک رشتی تونستم برش گردونم.
بهترینها رو برات آروزمندم
یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد