کوله ی زندگی

خدایا خدایا خدایا خدایا خدایا.... 

 

   

توفیقم ده که بیش ازطلب همدردی ، همدردی کنم
بیش ازآنکه مرابفهمند ،  دیگران رادرک کنم
بیش ازآنکه دوستم بدارند ، دوست بدارم
زیرا درعطاکردن است که میستانیم ودربخشیدن است که بخشیده میشویم ودرمردن است که حیات ابدی می یابیم 

 

کوله بار سنگین بودن را ، بر پشت کوله ی زندگی ام می اندازم ، سفرم را آغاز می کنم . در این راه ، با همسفرانی  همراه می شوم که بر پلکان آبی آسمان قدم می زنند تا سوار بر رنگین کمان ابرها ، از دست زمانه ، کلاه سپیدی برسر گذارند.

در راه ، زمانه کوله ی زندگی را از دوش آدمیان برمی دارد و آن ها را به اسارت خود درمی آورد وحالا، همسفر و همراه من بیا  با هم سپیدی را ، از میان تمامی رنگها برگزینیم و به راه خویش ادامه دهیم تا در راه مسافرانی گمگشته نباشیم ، قطعا" جاده اصلی را پیدا خواهیم کرد . جاده ای که به خدا ختم می شود . اما این تنها احساس من نیست . بلکه احساس تمامی انسانهائیست که درگستره ی بودن درناهمواریهای زمانه به دنبال هموارها می گردند ، شاید این احساس ، همان عقاب تیزبینی باشد که برقله ی کوهی نشسته و به دنبال شکاری میگردد وحتی احساس مورچه ای که به دنبال گندمی این سو و آن سو می رود.

ای انسان هوشیار؛ با من به جولانگاه خاطره ها بیا ، تا ببینیم موسیقی آفرینش در میان مردمانی که گذر ایام ، دفتر زندگانی آنان را درهم پیچیده ، چه مقام وارزشی دارد .

 اینک من نیز با دستانی تهی ، هدیه ای ارغوانی را به تمام آدمیانی که بربودن خویش می اندیشند ، تقدیم می کنم. چرا که من بودن را در نبودن یافتم.

پس با من همراه شو تا سفری را به فراسوی بودن ها آغاز کنیم و زمانی که پرواز را آغاز کردیم درمی یابیم که : 

 

 

«چقدربادیگران متفاوتیم»

نظرات 8 + ارسال نظر
مهربان چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 10:41 ق.ظ http://taranehayezendegi.blogfa.com

سلام بر ماروای عزیز
مثل همیشه عالی بود.خیییییلی عالی. اونقدر که زبانم بسته شد فعلا چیزی نمی تونم بگم .فقط ما را هم دعا کن با این دل شفافت.
در پناه امن معبود مهربان، مهربان باشی و بخشنده.

دراون حدخودم رو نمی بینم که باکلمات خوبتون بخوایدمنوموردلطف قراربدید به هرحال آرزودارم که دررحمت خداوندبه روی همه بازباشه وموردلطف وکرمش همواره باشیم /

مهرداد۲۰۰ پنج‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 07:40 ب.ظ http://www.mehrdad200.blgsky.com

خیلی خوب بود

ابراهیم یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:10 ب.ظ http://phchak-o-yas

سلام ماروای عزیز از وقتی با شما و نوشته هاتون آشنا شدم بعد از هر بازدید حداقل هر مطلب رو چندین بار میخونم و حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به فکر فرو میروم . ممنون به خاطر ایجاد تفکر در وجودم بواسطه نوشته های شما و خوشحالم خداوند این توفیق رو بمن عطا نموده است . همیشه سبز و آسمانی باشید

سلام گرامیترین
منم مثل شما خوشحالم ازاین آشنایی وشماعزیزخیلی نسبت به این حقیرلطف دارید / فقط ازخدامیخوام فقط یه نوشته نباشه وخداوندرودرک وقدم به راه درست بزاریم /بازم تشکروسپاس/ درپناه حق همیشه باشید/

صونا جمعه 28 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:35 ق.ظ http://hoveyat.blogsky.com

سلامی به بزرگی روح انسان!
مثله همیشه زیبا و عالی و تفکر آمیز
هنوز وقته اون نشده که بنویسم ولی گاهی از سر دلتنگی سری می زنم و هر بار آرامش می گیرم.
حبیب حافظ.......

سلام به دیرینه ترین دوست گرامی
ممنونم وخوشحال ازاینکه هنوزسعادت وافتخاراینودارم که دوست دیرینه عزیزی باقلم سبزش حضورش رو دراینجاثبت میکنه ومن کوچکترین رو هنوزبه دست فراموشی نسپرده - امیدوارم همیشه سرزنده وموفق درهرکاری باشید وبی صبرانه منتظردوباره نوشته های خوبتون هستم /
پایدارودرپناه حق باشید/

تنهاترین تنها شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 03:26 ب.ظ http://www.mandirtom.blogfa.com

با سلام
مثل همیشه مطلب زیبایی بود دوست خوبم .

خدایا
دستانم خالیست ودلم غرق در آرزو...
یا با قدرت بی کرانت
دستانم را توانا ساز
یا دلم را از آرزوهای دست نیافتنی
خالی کن

سربلند و شاد باشی

ممنونم

تنهاترین تنها یکشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 03:08 ب.ظ

من نمی دانم و همین درد مرا سخت می آزارد
که چرا انسان، این دانا ،این پیغمبر
در تکاپوهایش، چیزی از معجزه آن سوتر
ره نبرده ست به اعجاز محبت، چه دلیلی دارد ؟
چه دلیلی دارد که هنوز
مهربانی را نشناخته است ؟
"فریدون مشیری"

مهربان چهارشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:22 ب.ظ http://taranehayezendegi.blogfa.com

سلام بر ماروای عزیز
غیبتت طولانی شد. نگران شدم و دلتنگ نوشته های زیبایت.
در پناه امن معبود مهربان باشی

[ بدون نام ] یکشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:43 ق.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد