مداد

 

مداد رنگی

پسرک از پدربزرگ پرسید

پدربزرگ در باره چه می نویسی ؟

پدربزرگ پاسخ داد ؛

 -درباره تو پسرم ،  اما مهمتر از آنچه می نویسم ، مدادی است که با آن می نویسم . می خواهم وقتی بزرگ شدی ، مثل این مداد بشوی .
پسرک با تعجب به
مداد نگاه کرد و چیز خاصی در آن ندید :

 -اما این هم مثل بقیه مداد هایی است که دیده ام !

پدر بزرگ گفت : بستگی داره چطور به آن نگاه کنی ، در این مداد پنج صفت هست که اگر به دستشان بیاوری ، برای تمام عمرت با دنیا به آرامش می رسی :

 صفت اول : می توانی کارهای بزرگ کنی ، اما هرگز نباید فراموش کنی که دستی وجود دارد که هر حرکت تو را هدایت می کند. اسم این دست خداست ، او همیشه باید تو را در مسیر اراده اش حرکت دهد .

 صفت دوم : باید گاهی از آنچه می نویسی دست بکشی و از مداد تراش استفاده کنی . این باعث می شود مداد کمی رنج بکشد اما آخر کار، نوکش تیز تر می شود ( و اثری که از خود به جا می گذارد ظریف تر و باریک تر) پس بدان که باید رنج هایی را تحمل کنی، چرا که این رنج باعث می شود انسان بهتری شوی .

 صفت سوم : مداد همیشه اجازه می دهد برای پاک کردن یک اشتباه ، از پاک کن استفاده کنیم . بدان که تصحیح یک کار خطا ، کار بدی نیست ، در واقع برای اینکه خودت را در مسیر درست نگهداری ، مهم است .

 صفت چهارم : چوب یا شکل خارجی مداد مهم نیست ، زغالی اهمیت دارد که داخل چوب است . پس همیشه مراقب باش درونت چه خبر است .

و سر انجام پنجمین صفت مداد : همیشه اثری از خود به جا می گذارد . پس بدان هر کار در زندگی ات می کنی ، ردی به جا می گذارد و سعی کن نسبت به هر کار می کنی ، هشیار باشی وبدانی چه می کنی .

نظرات 9 + ارسال نظر
نغمه سه‌شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:38 ب.ظ http://www.naghmeh121.blogfa.com

سلام مهربونی
از حضورت ممنون از نظرت هم ممنون اما من که ننوشتم من فقط انتخاب کردم منبع هر مطلب رو هم ذکر کردم.

من فقط توی اون یکی وبلاگ می نویسم.


این داستانت هم خیلی آموزنده و جالب بود. موفق باشی

غریبه ای آشنا در گوشه ایی از کشور(حم چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:17 ق.ظ

با سلام امیدوارم شاد باشی متاسفانه چند روزی که من اداره نبودم نمیدونم کدوم شیر پاک خورده ایی وارد سیستم من شده و به اسم من فکر کنم وارد سایت چت شده چون حالا که سیستم خودم را روشن میکنم اولین قسمتی که بعد از راه اندازی دستگاه بالا میاد و واردسایت چت می شودبدون اسم و پسورد خواستن هر کاری هم میکنم حذف نمیشه پس در جریان باشی امروز وارد اداره شدم و دارم به ظاهر شروع بکار میکنم نمیدونم .....
قلمو وقتی رو کــــــــــاغذ میذارم
به تــــو که فک می کنم کم میارم
آخه اون حسّی کـــــه تـــوی دلمه
نمی گنــجه تـــوی چن تـــا کلمه
برای وصف چشـــــات واژه کــــمه
جرا هر چی لغته مثل هــــــــــمه ؟
صحبت از حسّ زلال و شیـــشه ای
نمیشه بـــــــا حرفای کلیشه ای
مشت واژه هـــــــای کهنه وا شده
وسطای قـصه رشته پــــــاره شد
یــــــا بــــاید بشینم و نگـــــا کــنم
یـــــــا هزار تـــا واژه اخترا کــــــنم
همیشه پیروز باشی

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:51 ق.ظ

سلام
الینا خانم مداد رنگی نیز مثل تموم نوشته هاتون خیلی زیبا و آموزنده بود.

زیبد که ز درگاهت نومید نگردد باز
آنکس که به امیدی بر خاک درت افتد

این هم برگ سبزی بود تحفه ی درویش

حق نگهدار شما

[ بدون نام ] جمعه 24 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:37 ب.ظ http://http://234.blogfa.com/

سلام
بی نام و نشان مینویسم
روزهای خوب وشادی را برایتان ارزومندم

به دعای شما در لحظات غلیظ سکوتتان محتاجیم
بدرود


التماس دعا

عباس شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:31 ق.ظ http://www.mandirtom.blogfa.com

سلام
الینای مهربون حکایت مداد نیز مثل نوشته های پیشین خیلی آموزنده و پرمحتوا بود.
امیدوارم قلبت همیشه مهربون و شاد و قلمت همیشه ماندگار باشه.
موفق و تندرست باشی

نغمه شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:02 ب.ظ http://www.naghmeh121.blogfa.com

سلام مهربونی
بازم ممنون از نظرت اگر ستون کناری وبلاگ رو نگاه کنی من چند تا وبلاگ خودم رو لوگوش رو گذاشتم


یه مطلب در مورد نگهداری از گلها در گلدان

نغمه دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:14 ب.ظ http://www.naghmeh.h.mihanblog.com

سلام عزیزم
به لطف دوستمون اسم شما رو هم کشف کردیم.
خوب یک خط آپیدم دوست داشتی بیا

نمیدونم منظورتون چی بودازاین نوشته/
به لطف کدوم دوست اسم منوکشف کردید/
یعنی اینقدردرخصوص اسمم کنجکاو بودید/
یعنی شما منومیشناسید/
میشه واضحتربگیدتاخودمم متوجه بشم منظورتون ازاین نظری که گذاشتیدچیه/ ممنون میشم اگه بگید/
موفق باشید/

صونا سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:53 ب.ظ http://hoveyat.blogsky.com

سلام
دلم برای همه تون تنگ شده.
مثل همیشه با مفهوم و زیبا نوشته ای.خوشحالم که هنوز هم هستید و می تونم با شما به یاد گذشته بیفتم.
همیشه مهربان و همیشه با ادب...
ایام به کام...

سلام گرامی - سلام مهربون - سلام بهترین
چقدرخوشحالم که این کلمات قشنگ نشونه شمارو بهم میده - نشونه حضورت - مهربونیت وصفات / من هنوزمنتظرم نوشته هاتومجددشروع کنی - نمیدونم که آیابه خواسته بزرگت که ادامه تحصیل درمراتب عالیه بودش بهش رسیدی یانه ولی ازصمیم قلبم همیشه وهمیشه آرزودارم به هرچی که خواستارش هستی برسی وهمیشه خداوندحافظ ونگهدارشما وخانواده گرامیت باشه/ بازم ممنون ازنظرت واینکه هنوزکه هنوزه منوازخاطروذهنت پاک وفراموش نکردی/ به امیددیداری مجدد درخانه باصفای وبلاگت/

نغمه سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:20 ب.ظ

سلام عزیزم

نه منظورم اینه که مطمئن شدم دختر هستید خوب در نحوه نظر دادن تاثیر داره حالا هم این دوتا نظر آخر منو پاک کن جماعت سر کار نمونن ممنون موفق باشی
(گل)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد