برمعبد مقدس نیاز

خدایا ، خداوندا! من بسیار سرگردان بوده ام . من مدتی مدید سرگردان بوده ام . من بسیارسرگردان و دورافتاده بوده ام . بسوی تو می آیم . خسته و باکوله باری سنگین ، هرچند لبریز از تقصیروگناه ، مالامال از ضعف و کاستی . بسوی تو می آیم  . همانگونه که هستم . مرا بپذیر و آنگونه که می خواهی بساز. مرا بساز، شکل بده وبتراش ، چنان که موجب شرمساری تونباشم. من شکایتی نخواهم کرد . من خواست تورا می پذیرم و درهمه ی فراز ونشیب ها وتغییرات زندگی ، شادمان خواهم بود.

 

لبانم را با آتش مقدس پاک داشتم تا ازعشق سخن گویم ، اما وقتی زبان گشودم دیدم که سخن نتوانم گفت.

پیش ازآنکه معنای عشق را بدانم ، ترانه هایش را می سرودم . اما وقتی عشق را شناختم ، واژگان برزبانم نفسهایی سست ونغمه ها درسینه ام آرامشی ژرف شد.

هان ،  به من بگوئید شراره ای را که درون سینه ام برافروخته اند که توانم را درکام خود می گیرد واحساس وامیدم را می گدازد، چیست ؟

این دستان پنهان نرم وخشنی که درلحظه های تنهایی وخلوت ، روحم را فرو می گیرد ودرجگرم شرابی آمیخته به تلخی ولذت واندوهی شیرین فرو می ریزد، چیستند؟

سرگشته می شوم . چرا که درسرگشتگی غصه هایی است که درنگاه من ازآوازخنده وشادی محبوبتراست . تسلیم قدرت ناپیدایی می شوم که تا دمیدن سپیده همواره مرا می کشدوزنده می کند وازآن ، همه ی زوایای روحم سرشاراز نورمی شوند.

چیزی که عشقش می نامیم ، چیست ؟

به من بگویید رازپنهانی که آن سوی زمانه نهفته وپشت دیدنیها پنهان شده ودرضمیرهستی خانه گزیده است چیست ؟

به من بگویید بیداری که مرگ وزندگی را دربرگرفته وازآن دو ، عقلی شگفت تراززندگی وژرفترازمرگ ،پدید می آید؟

ای مردم ، به من بگویید، آیا درمیان شما کسی هست که وقتی سرانگشتان عشق به روحش برسد، ازخواب زندگی برنخیزد؟

آیا درمیان شما کسی هست که برای رسیدن به محبوبی که دلش اورا برگزیده ، دریاها ودشتها را نپیماید وکوه ها ودره ها را پشت سرنگذارد؟

روزوروزگاران میگذرد وچون شب فرا می رسد وگذر رهگذران پایان می یابد ، آوایی بگوش میرسد که : زندگی دونیمه است . یک نیمه ی آن بردباری ونیمه ی دیگرسرکش وآتشین است . عشق همان نیمه آتشین اوست.

 

آنگاه به مکان مقدسی می آیم  وبافروتنی وخاکساری ونیایش کنان به سجده می افتم وفریاد برمی آوردم :  پروردگارا ! مرا خوراکی قرارده درکام شعله .  ای خدای من ! مرا خوراک آتش مقدس مقرردار.

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
روح سرگردان دوشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:55 ق.ظ http://hossainhr.blogsky.com

سلام

در آیه الکرسی می خونیم که:
همانا خدا با افرادی است که ایمان آورده اند و آنها از ظلمات به سمت نور راهنمایی می کند و کسی را که کافر شدند از نور به سمت ظلمات خارج می کند.

پس اگه بتونیم ایمان بیاریم دیگه هیچ گونه مشکلی نداریم چون خداوند راهنمای زندگیمون میشه.
ولی ایمان چیه؟؟؟

به نظر من کسی که در تمامی صحنه های زندگی از ائمه معصوم و اولیای خدا الگو نگیره نمی تونه خودش را دوست دار اونها بدونه و در ایمان هم کسی که به تمامی دستورات خدا عمل نکنه نمی تونه ادعای ایمان داشته باشه. و انی در حالی است که خیلی از ما حتی نمازی که می خونیم باطله چون جرئیاتی را که خدا دستور داده بی ارزش دونسته و بهش عمل نمی کنیم پس .....

براتون آروزی موفقیت دارم
در پناه حق باشید و در حال حرکت به سمت نور
یا علی.

شانس سه‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 05:19 ب.ظ http://www.vnnu.com/fa?111128265

سلام دوست عزیز
متاسفاه نتونستم وبلاگتون را بخونم چون حروف فارسی را درست نمایش نمی داد.
ولی واستون یه پیشنهاد دارم
درآمد ماهیانه بدون سرمایه اولیه. بدون کلیک. بدون واسطه بانک های خارجی
پشیمان نمی شی!
http://www.vnnu.com/fa?111128265

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد