نغمه شبنم

می خواهم احساس باشم –   روح ادراک ها

می خواهم دل باشم       -    مرز انسان

می خواهم نگاه باشم      -   پیامبردلها

می خواهم وفا باشم        -   بهارعشق ها

می خواهم اشک باشم     -   ا فسون امیدها

می خواهم شعر باشم      -   اشک سخن ها

می خواهم راز باشم       -   تنها چیزی که جای می خواهد

 

می خواهم شبگیروسپیده باشم – باران وژاله باشم و سرانجام یک سیل باشم که به هرچیز رسم ، اوج هستیش را به گوشش بخوانم وبااین بیرنگ لحظه ها ، درنگ نشناسم  و بانوازش مهتاب شکل گیرم وبا غرور کوهها به راه افتم وبا صفای نغمه ها به خود آیم و بادیدن ستاره ها به دوری راه خود پی ببرم و ناگهان با طلایه داری یک روح آواره به سوی شهر بیایم تا که شهر را ببینم . راستی اینها همه آرزویندکه من دارم ؟

زندگی جز مجموعه ای اززاریها و اشگ باریها نیست که بندرت درمیان آن لبخندی دیده می شود . اگرهم باشد عمرش ازعمریک شبنم صبحگاه بهاری کوتاهتراست .

و اینک دراین لحظه چشمانم را می بندم ودراندیشه غرق میشوم . اندیشه ای که مثل مرغ وحشی پیرامون همه چیز دورمیزند . وخودو احساسم  را درچنگال تقدیر خرد ومضمحل می بینم  . مگرنه اینکه  احساسات اگر بصورت کلمات دربیاید دیگراحساس نیست .  دراین ساعات ودقایق با پای پیاده این راه دراززندگی راطی میکنم وخواهم کردو به خیال خود به سوی سرنوشت نامعلوم خود میروم ، نمیدانم چه تقدیرو سرنوشت درکمینم است ولی بدنبال پیداکردن امیدهای زندگی گام خواهم برداشت .

 

اینجا شعرو ساز و باده آماده است – من که جام هستیم ازاشک لبریزاست – می پرسم ؟

درپناه باده باید رنج دوران را زخاطربرد؟

بافریب شعرباید زندگی را رنگ دیگرداد؟

درنوای سازباید ناله های روح را گم کرد؟

هم چنان درظلمت شب های بی مهتاب ؟

هم چنان پژمرده درپهنای این مرداب ؟

هم چنان لبریزازاندوه می پرسم ؟ جام اگربشکست ؟ ساز اگربگسست ؟ شعراگردیگربدل ننشست ؟ چه باید کرد!

 

 

  

نظرات 13 + ارسال نظر
گندم جمعه 10 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 09:28 ب.ظ

به نام خدا
سلام. پرسیده بودی چه باید کرد؟ خوب باید توکل بر خدا کرد و به فردا امیدوار بود. فردا طلوعی دیگر دارد و باید بر آن خوش بین بود و از نو شروع کرد.
ممنون. خداحافظ.

سلام به آشنای ناآشنا
ممنونم ازاینکه وقت میزارید ومطالبم رو میخونید واین باعث افتخاروخوشنودی منه۰ وهمینطورازراهنمائیتون که نشون ازتوجه تون نسبت به این حقیرهستش .ممنونم - همیشه تندرست وسلامت روزگاررو سپری کنید.

صونا شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 09:45 ق.ظ http://www.hoveyat.blogsky.com

سلام ماروای عزیز ومهربان؛
منو حسابی شرمنده کردین!
هم از تبریک های خوبتون،هم از تعریف های مهربونتون،هم از به یاد بودنتون.
با اینکه به همه ی شما عزیزان به طور کلی تبریک عید رو گفتم ولی دوست داشتم بطور خصوصی هم بهتون تبریک بگم و براتون(برامون) سالی پر از امید،موفقیت،سلامتی،شادکامی و ایمان و عقل و صبر برای مقابله با مشکلات(چرا که گریزی از مشکلات نیست و آرزو داشتن، نداشتن مشکل دروغی بیش نیست!چرا که زندگی و بقا یعنی مبارزه) آرزو دارم.

چه بگویم؟سخنی نیست.
می وزد از سر امید نسیمی؛
لیک،تا زمزمه یی ساز کند،
در همه خلوت صحرا
به رهش
نارونی نیست.

سلام به تودوست خوب
ممنونم ازنظرت ومحبتت - سلامتی روزافزونتان راازخداوند خواستارم.

مانی شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 11:24 ق.ظ http://www.royayezendegiyeman.blogsky.com

سلام دوست من
من به خودم اجازه دادم و برای شرکت درمسابقه گفتن پنج آرزو در سال جدید شما رو دعوت کردم .خوشحال میشم دعوت من رو قبول کنی و آرزوهاتو در سال جدید برای ماها تعریف کنی.قربان شما.مانی

سلام خدمت شما گرامی

ا ز انتخاب ولطفی که نسبت به بنده دارید نهایت سپاس وتشکررودارم و درخصوص ۵ آرزوکه خواسته بودید مطرح کنم دروبلاگتون درقسمتی که دراین خصوص اشاره داشتید - ۵ آرزوم رو نوشتم امیدوارم که خداوند همه رو به آرزوهای قلبیشون برسونه و به منم نظری دربین اونها داشته باشه . باتوکل به او - خدانگهدار

امید تنهانرین دوشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:06 ب.ظ

سلام دوست عزیز راجع به مطلبی که نوشتی باید بگم درسته که زندگی بیرحمه اما قشنگیهای اون از زشتیهاش بیشتره و اینکه این ما انسانها هستیم که اونو نازیبا میکنیم و اینکه زشتی یا زیبایی زندگی بسته بدیدی داره که ما از اون داریم هرجور اونو ببینیم همونجوری برامون اتفاق میوفته لحظه های بسیار شادو خوبی رو برات ارزومندم

نغمه دوشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:24 ب.ظ http://www.naghmeh.h.mihanblog.com

سلام
سال نو مبارک
اگر هر روز با دلت به دنیا بنگری هر روز نوای ساز را خواهی شنید و شعر به دلت می نشیند در کل دنیا با تو حرف می زند. موفق باشی .



آپم

مشاور مدیریت سه‌شنبه 14 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 08:08 ق.ظ http://sadeghfar.blogsky.com/

باسلام
از اظهار لطف شما بسیار سپاسگذارم.

یاسر سه‌شنبه 14 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:25 ب.ظ http://www.jadah.blogsky.com

سلام
دوست عزیز سال نو بر شما مبارک
همیشه بهاری باشید سبز و شاداب
ممنون از نظر شما در مورد نوشته هایم شما که خودتون استاد هستید توی نوشتن

سیاوشی چهارشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 11:38 ق.ظ http://arezoo62.mihanblog.com

سلام
امیدوارم گامهامون بلند باشه که ناخواسته تو چاله های زندگی نیافتیم... با آرزوی بهترین ها برای شما مثل همیشه نوشته های وبلاگتون زیبا بود.......

یاسر چهارشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:25 ب.ظ http://www.jadah.blogsky.com

ممنون از مهر شماو جملات روحیه بخش

نغمه چهارشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 01:32 ب.ظ http://www.naghmeh.h.mihanblog.com

بعداز سلام و احوال پرسی که داشتم مطالب رو ذخیره کردم و سر فرصت مطالعه کردم. تعبیر زیبایی از اطرافتان داشتید. در جایی که به کشتی اشاره کردید باید بگویم عکس یاهو 360 من هم به همین دلیل کشتی است. در طوفان های زندگی مثل کشتی محکم بایست. و درک امروز و در لحظه بودن و زیستن. و اسم وبلاگم به همین دلیل نغمه است چرا که اسمم نغمه نیست. نغمه هایی می سرایم چه از خودم چه از دیگران که امیدوارم همانطور که نغمه گر همیشگی برای من سرود و به من کمک کرد به دیگران هم کمک کند و جاودانه در قلبشان بماند.

[ بدون نام ] جمعه 17 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 06:56 ق.ظ

راستی...سال نو مبارک...

سلام - من نمیدونم شما کی هستید چون شناسه ایی ازشما اینجا نیست - ولی عیدبرشما وخانواده گرامیتان هم مبارک باشه وهرجاکه باشید درپناه ایزدیکتا موفق وسربلندباشید.

کیارش شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:08 ق.ظ http://www.windows80.blogsky.com

خوب حسابی سرت شلوغ شده دیگه به ما سر نمیزنی.اشکالی نداره.اما بدون از نوشته هایت اینطور به نظر می رسه که غم بزرگی تو زندگی داری و از اونجایی که تقریبآ همه ایرانی ها غمگینن مسلمآ نوشته های شما به دل مردم این محنت سرا خواهد چسبید.خوب در عین حال اگه فکر میکنین من اشتباه می کنم لطفآ این وطن پرست را هدایت کنید.اگر هم به احتمال زیاد از فریاد من ناراحت شدید منو ببخشید چون این همه غم و اندوه دلمرو بدجوری بدرد اورد

با سپاس کیارش

سلام به توخوب ومهربان که باحضورونظرگرمت منوشرمنده کردی
باید بگم درسته زندگی شلوغی خاص خودش رو داره وبنوعی همه رو بخودش مشغول کرده ولی درخصوص من باید بگم هرچیزی درجای خودش اون قشنگی رو داره یعنی کاردرجای خودش و یاد دوستان خوب درجای خودش ۰ واینو بدونید من شما رو اصلا فراموش نکردم وهم چنان سری به وبلاگتون میزنم وگرچه شاید نظرنمیزارم ۰ زندگی باداشتن دوستان خوب زیباست ودراونصورت هست که میشه به راحتی غلبه کردبرشلوغی ومشکلات زندگی . همیشه پیروزباشید. وممنون ازنظروحضورتون.

نی شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 03:00 ب.ظ http://www.beshnoo.blogfa.com

سلام
مرسی از اینکه سر زدید خوشحال می شم که باز هم سر بزنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد