جزرومد زندگی

 

 

" شما که نمی دانید امروزچه می شود به فردا افتخارنکنید"

 

 

روزگاردریائی است که کشتی زندگانی برروی آن بطرف ساحل مقصود می رود و این دریای بزرگ همیشه درجزرومداست  ، اگرامروزآرام باشد مسلما"  فردا طوفانی خواهدشد. گذشته درورطه نیستی ریخته شده وآینده هم هنوزنیامده، بنابراین ما بغیرحال چیزی نداریم . روزگارچون باد وبخار، متزلزل و ناپایداراست . وما نیزچون سایه ناپایداریم وچون خاک بی مقدار. ازکجا می دانیم که تافردا زنده خواهیم ماند . فرصت زندگانی همچون آتش است که آتش را درآغازکاربآسانی میتوان خاموش کرد وهمین که فروزان شد کارمشکل میشود.

گلی که درگلستان اززیبایی خود دیدگان را خیره میکند هم اینکه چیده شد پژمرده می شودوازمیان می رود، به همین طریق دقایق الفت ودوستی هم  خیلی زود فانی می شود مانند برفی که سطح آب را پوشانیده ودرزیرپرتو آفتاب می درخشد چیزی نمی گذردکه با جریان آب همراه شده می رودواثری ازآن به جای نمی ماند.

زندگی چیست ؟ روزوشب هایی که پشت سرهم می آید ومی رود، قسمتی ازآن به دوستی وقسمتی دیگربه دشمنی می گذرد، امروززنده ایم وبامسرت روزگارمی گذرانم هم اینکه شب می شوددرمیان رویای آمال وآرزوها سرازیرقبرمی شوم .

خوشی های گذشته برای ما چه فایده ای دارد وازلذات آینده که چون کبوتران تیزبال درفضای آمال پروازمیکنند چه ثمری می بریم ؟    نه آن ونه این هیچکدام بکارما نمی خورد . فقط امروزدراختیارماست .

اگرمسرورهستیم ازبرکات آن استفاده کنیم واگرغمگین هستیم با صبروتحمل بارغم را بدوش بکشیم . روزهای دیگر مال دیگران است . دیروزدرگهواره بودیم وفردا درقبرخواهیم خفت .

همیشه بخاطرداشته باشیم که اگرروزی را تلف کردیم دیگر آن را به دست نخواهیم آورد، روزها وشب ها مانند امواج پشت سرهم برروی اقیانوس حیات پیش می رودو به ساحل فنا می ریزد. هرروزی فقط یک بارمی آید و میگذرد وهم اینکه رفت بازآوردنش محال است .پس سعی کنیم که روزگاررا دریابیم ولحظات خوشی رادراین روزهایی که خداوند برایمان مقدرکرده بنحواحسنت استفاده کنیم وهمه را دوست داشته باشیم ودرکنارشان برای هم لحظات خوشی را ، رقم بزنیم .

 

نی را بیاورونغمه سازکن. زیرا نغمه رازجاودانگی است وشکایت نی ازپس شادی وغم ُ باقی می ماند. اگر طراوت بهارناپدید شود ُ چه باک . که موهبت شادمانی ترک مان نخواهدکرد.

     

نظرات 8 + ارسال نظر
ali شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 04:35 ق.ظ http://shirazpink.blogsky.com

dost khobam rastesh nemidonam dokhtari ya pesar kochiki ye bozorg zeshti ya ziba vali nemidonam midoni ya na azizam kalamet jado dare
ino az tah del migam ensha alah ke sal por kheir va barakati dashte bashi

گندم شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 11:25 ب.ظ

به نام خدا
نوشته قشنگی بود مثل همیشه. موفق باشی مثل همیشه.

روح مهربان یکشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 08:09 ق.ظ http://hossainhr.blogsky.com

سلام دوست عزیز. ;-)

سال نو مبارک. صد سال به از این سال ها. امیدورارم سال پربرکت و عاشقانه مملو از عشق پاک الهی داشته باشید و در تک تک دقایق این سال جدید خدا را در کنارتون احساس کنید.

مدتی بود که به خاطر برخی مشکلات خانوادگی نتونسته بودم سری به دنیایی مجازی اینترنت و قصر بزرگ این دنیا یعنی وبلاگ قشنگ شما بزنم و در این مدت شما با پیغام های صمیمی تون حسابی منو شرمنده کردید از این بابت ضمن تشکر بی انتها امیدوارم عذرخواهی منو پذیرا باشید.

منو ببخشید که فضولی می کنم ولی دست خودم نیست نوشته هاتون انقدر جگرسوزه که تحمل سکوت ندارم و دوست دارم در حد توانم از سنگینی این غم و اندوهتون بکاهم ولی نمی دونم چه از دستم بر میاد که نثارتون کنم.
دوست عزیز شاید من ازت دور باشم و برای کمک دسترسی ای نداشته باشم و شاید حتی نزدیک ترین دوستانت هم فرسنگ ها با دلت فاصله داشته باشن ولی کسی هست که همیشه سایه مهر و محبتش سایبون خستگی هاته و از دست نوشته های قشنگت کاملا آشناست که به خوبی شناختیش و پی به سخن قشنگش بردی که "بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را" و "همانا با یاد خدا دلها آرام می گیرد".

توی این دنیای فانی کسی نیست که بتونه برای همیشه پرورنده قلب و روح انسان باشه جز او که خودش قلب و روح را به ما هدیه داده .......

دوست عزیز از صمیم قلب برات آروزی موفقیت دارم و امیدوارم سالی خالی از درد و رنج در جوار بوستان رحمت ایزدی داشته باشی.

در پناه حق و به امید دیدار صاحب الزمان.

امید تنهاترین دوشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:34 ب.ظ http://www.mosafer15.persianblog.com

سلام دوست عزیز حرفات طوریه که انگار سالها میشناسمت چون این حرفا حرفای دل امیدم هست بله بقول معروف عاقبت خاک گل کوزه گران خواهیم شد ولی اینم باید بدونیم که تاشقایق هست زندگی باید کرد امیدوارم همیشه شاد و تندرست باشی

علی سه‌شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 04:39 ق.ظ http://shirazpink.blogsky.com

سلام
امیدوارم که دوست گلم خوب باشه
میدونی راستش نمیدونم ولی من آدم خنگی نیستم ولی حس می کنم برای درک نوشتهات باید چند دفعه اونا رو خوند
در مورد زشت و زیبا هم بایدبگم درسته که خدا هیچ کس و هیچ چیزو ذاتا زشت نیافریده حتی شیطانی ترین چیزا رو ولی متاسفانه و شاید خوشبختانه زشتی همیشه وجود داشته و خواهد داشت و باید ادامه داشته باشه تا زیبایی از بین نره ولی این ماییم که که انتخاب میکنیم خیر باشیم یا شر بگذریم
می دونی حسم می گه می تونم از مطالبت یه چیزی بفهمم از تو شاید یه بار دیگه خوندنشون ضرر نداشته باشه
پس فعلان بدرود

مشاور مدیریت سه‌شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 04:13 ب.ظ http://sadeghfar.blogsky.com/

سلام
ممنون که به وبلاگ من سرزدی و نظر دادی.
وبلاگ تو با داشتن عکس هایی مرتبط با موضوع پست ها زیباتر می شود.
به امید دیدار مجدد

مانی یکشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 05:27 ب.ظ

salam azizam, mer30 vase aroozat, ama azizam systeme in mosabeghe in joori ke bayad in arezoo ha to webloget benevisi va dar akhar 5 nafar ro ham davat koni ke arezoo hashoono benevisam, man motazeram azizam

گروه قاین گروپ پنج‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 11:32 ق.ظ http://www.QaenGroup.blogsky

سلام دوست من شما می توانید بدون پرداخت هیچ وجهی در

اینترنت تبلیغ وبلاگ خودتان راقرار دهید.

یک سری بزنید ضرر نخواهید کرد!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد